Közleményükben, mint a "hazai marketingkommunikációs szakma meghatározó szervezete" kifogásolják, hogy az előterjesztés megalkotásába nem vonták be a reklámszakmai szervezeteket, noha az MRSz hangsúlyozta készségét a szakmai egyeztetésre.
A szövetség szerint jogi-szakmai hiba lenne megbontani a hatályos gazdasági reklámtörvény logikai rendszerét és a gyógyszertörvénybe helyezni a reklámozással kapcsolatos rendelkezéseket.
Ezáltal elindulhat egy olyan nem kívánt folyamat - fogalmaz a közlemény -, amelynek eredményeképpen valamennyi egyedi árura, szolgáltatásra vonatkozó reklámszabályozás külön ágazati törvényben kerül megfogalmazásra. Példaként említik a dohányt, lőszert, fegyvert, vagy az alkoholt.
Hozzáteszik, hogy a módosítással az egységes reklám-felügyeleti rendszer is megbontásra kerülne, mivel a fogyasztóvédelem hatásköréből indokolatlanul kikerülne a jogellenes gyógyszerreklám vizsgálati eljárása.
Felhívják a figyelmet arra, hogy Magyarország az egységes reklámtörvénnyel az EU-ban az e jogterületet szabályozó államok között is az elsők között van, az egységes törvényi szabályozás ugyanis még ma is ritka a tagállamokban.
(MTI)
Hiányolja a szakmai egyeztetést a reklámszövetség
A Magyar Reklámszövetség (MRSz) hiányolja a szakmai egyeztetést a gyógyszerreklámok szabályozásának tervezett változtatásáról - tájékoztatta a szövetség az MTI-t pénteken.