Ahogy már említettem, a reklámnak nem kell kreatívnak lennie. Az egyszerű panelek nagyon jól működnek. Az amerikai alkotások egyáltalán nem frappánsak. Legtöbbjük egy "vallomás kampány", ahol a szemünkbe néz a háziasszony és elmondja, neki mennyire bevált az adott termék, s ezért nekünk is működni fog. Humoros reklámokkal Hollandiában, Nagy-Britanniában vagy Skandináviában találkozhatunk.
Éri olyan kritika is a szakmát, hogy a reklámok nem dolgoztatják meg eléggé a fogyasztót. Egyetért ezzel?Valóban egyre inkább egyszerűsödnek a hirdetések. De téves az az elképzelés, hogy a külföldiek megdolgoztatnák a nézőket. Hozzánk általában a fesztiváldíjas alkotások jutnak el, noha a televízióban külföldön sem díjnyertes reklámokat sugároznak. Azok 90 százaléka mindössze egyetlen alkalommal kerül a képernyőre, különben nem nevezhetnék be a versenyekre. Egy kreatív egyperces reklámot ki sem tud fizetni az ügyfél. Olyasmit kell gyártani, ami kiszolgálja a fogyasztót. Jó lenne azt hinni, hogy intellektuálisan feltöltő reklámokat lehet készíteni, amitől épülnek az emberek, de ezt egyik ügynökség sem teheti meg az ügyfél pénzéből.
Istvánko Viktória Menedzsment Fórum