2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fogyasztó nem a kreatív reklámokra vevő, hanem az egyszerű, meggyőzős típust kedveli, derül ki abból a beszélgetésből amit a Brandfestival szervezőjével, a Republic of Art Advertising & Branding ügyvezető igazgatójával, Barna Tamással készített az mfor.hu.

A Menedzsment Fórum hasábjain negyedévente szavazhatnak az olvasók, melyik reklám tetszett nekik az elmúlt néhány hónapban a legjobban. A visszajelzések igen vegyesek, de általában véve az olvasók nem kedvelik a reklámokat, mivel nélkülözik a kreativitást.

Ahogy már említettem, a reklámnak nem kell kreatívnak lennie. Az egyszerű panelek nagyon jól működnek. Az amerikai alkotások egyáltalán nem frappánsak. Legtöbbjük egy "vallomás kampány", ahol a szemünkbe néz a háziasszony és elmondja, neki mennyire bevált az adott termék, s ezért nekünk is működni fog. Humoros reklámokkal Hollandiában, Nagy-Britanniában vagy Skandináviában találkozhatunk.

Éri olyan kritika is a szakmát, hogy a reklámok nem dolgoztatják meg eléggé a fogyasztót. Egyetért ezzel?

Valóban egyre inkább egyszerűsödnek a hirdetések. De téves az az elképzelés, hogy a külföldiek megdolgoztatnák a nézőket. Hozzánk általában a fesztiváldíjas alkotások jutnak el, noha a televízióban külföldön sem díjnyertes reklámokat sugároznak. Azok 90 százaléka mindössze egyetlen alkalommal kerül a képernyőre, különben nem nevezhetnék be a versenyekre. Egy kreatív egyperces reklámot ki sem tud fizetni az ügyfél. Olyasmit kell gyártani, ami kiszolgálja a fogyasztót. Jó lenne azt hinni, hogy intellektuálisan feltöltő reklámokat lehet készíteni, amitől épülnek az emberek, de ezt egyik ügynökség sem teheti meg az ügyfél pénzéből.

Istvánko Viktória Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!