David Hallerman, az eMarketer elemzője szerint nem csak a hirdetők kedvelik ezt a módszert, hanem a fogyasztók is. Ahogyan azt a Menedzsment Fórum korábban megírta, egy 2004 augusztusában és szeptemberében készült felmérés szerint a legpozitívabb véleménye a célközönségnek az elektronikus levélben postázott reklámról és a tv-szpotokról van. A megkérdezettek 39 százaléka tartja hatékonynak a televíziós reklámot, és 32 százalékuk az e-mail marketinget.
Egy amerikai e-mail felhasználók között végzett felmérés szerint a felhasználók 45 százaléka az eladók és vevők közti kapcsolattartás szimpatikus módjának tartja azt. Az e-mail-marketing célja a fogyasztószerzés helyett inkább a fogyasztók megtartása, írja az eMarketer.
Az e-mail forgalom eközben egyenletes mértékben növekszik. Előrejelzések szerint idén az amerikai forgalom 2 billió üzenetre, 2007-ig pedig 2,7 billióra fog növekedni. A hirdetők számára ez egyben rossz hír is, hiszen minél több az e-mail, annál nagyobb az esélye, hogy hirdetésük észrevétlen marad. Ez mindennél fontosabbá teszi a jó "célzást" és a jó tartalmat.
Menedzsment Fórum
Hódít az e-mail marketing
Az e-mailes marketing hasznos eszköz, ha megfelelően használjuk. A spamszűrés támasztotta nehézségek ellenére az amerikai hirdetők 71 százaléka élt az e-mailes reklám lehetőségeivel, s további 12 százalékuk tervezi ilyen kampány indítását idén.