A Hágai-Visby Szabályzatban megjelölt mentesítések a Hamburgi Szabályzatban nem szerepelnek, így a hajós felelős a navigációs, a hajóvezetési és a tűzkeletkezési hanyagságokért. Fontos újdonság a Hamburgi Szabályzatban a késedelmes kiszolgáltatási felelőssége a hajósoknak akkor, ha az árut a rendeltetési kikötőben nem szolgáltatják ki a szerződés szerinti határidőn belül, amely ésszerűnek tartható egy gondos fuvarozóval szemben.
A kártérítési összeg nagysága a Hamburgi Szabályzat szerint mintegy 25%-kal magasabb, mint a Hágai-Visby Szabályzatban, azaz SDR 835/csomag, vagy SDR 2,5/kg. A késedelmesért számítható kártérítés maximum a tengeri fuvardíj 2,5-szerese a késedelmes árura számítva, de legfeljebb a szerződött küldemény teljes fuvarösszege. A Hamburgi Szabályzat alkalmazható, nemcsak a Bill of Loding-gel, hanem a tengeri fuvarlevéllel vagy bizományosi jegyzékkel elhajózott árukra is, továbbá élő álatokra, fedélzeti árukra és import forgalomra is.
A szükséges ratifikálások után a Hamburgi Szabályzat csak 1992-ben lépett hatályba, és szükséges hangsúlyozni, hogy az elfogadó országokhoz tartozó kereskedelmi hajóflotta a világ össz-hajóflottájának csak 4-5%-át teszi ki, így a szabályzat alkalmazása lényegében szűk körre korlátozódik.
Hogy célba érjen a hajó - 2. rész
Nemzetközi egyezmények a különböző fuvarozási ágazatokban meghatározzák azokat az árufuvarozási feltételeket, amelyeknél kedvezőtlenebbekkel nem köthetnek fuvarozási szerződéseket a kereskedőkkel.