2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyar idő szerint kedd este emelkedik először a levegőbe a Boeing amerikai repülőgépgyártó konszern legújabb fejlesztése. A Dreamliner, bár három évet késett, már most a cég legsikeresebb repülőgépének számít – eddig csaknem 900 darabra futott be megrendelés.

A Dreamliner a levegőben - keddtől már valóság  

Amennyiben az időjárás engedi, magyar idő szerint kedd este hét órakor teljesíti első útját a levegőben a Boeing 787 Dreamliner repülőgépe az amerikai Seattle mellett, adta hírül a repülőgépgyártó cégre hivatkozva a Spiegel Online. Erre azután kerülhet sor, hogy a masina a földi teszteken már megfelelt – szombaton például 240 kilométer/órás sebességgel száguldott a kifutópályán, miközben orr-része rövid időre „beleszagolt” a levegőbe.

Csúszott néhány évet

A Dreamliner startját egyébként több alkalommal elhalasztották, a fejlesztés már most mint több mint három éves csúszásban van az eredeti tervekhez képest. Ez elsősorban technikai problémákra vezethető vissza: a Dreamliner legnagyobb újításának számító karbonszálas test ugyanis a gép építőit, valamint a beszállítókat is sok esetben komoly problémák elé állította. Igaz, a karbonszálas felépítésnek hatalmas előnyei is vannak: a gép a versenytársaknál jóval könnyebb, így kevesebb üzemanyagot fogyaszt.  

A komoly csúszás miatt több megrendelő is jelezte, hogy kárpótlásra tart igényt, és olyan légitársaság is volt, amely elállt az üzlettől. Igaz, a Dreamliner 865 megrendeléssel még így is a Boeing legsikeresebb gépének számít.

Egy év múlva szállítják le

Az első repülés után egyébként további sorozatos tesztek következnek, amelyek során több Dreamlinert is kipróbálnak a világ különböző részein. Amennyiben minden a tervek szerint alakul, az első gépeket szűk egy év múlva, azaz 2010 negyedik negyedévében szállíthatják le a vevőknek.  

Elemzők szerint a Dreamliner fejlesztési költségei mintegy 15 milliárd dollárra rúgnak. Hivatalos adat ezzel kapcsolatban nincs, mivel a költségeket a Boeing üzleti titokra hivatkozva nem közölte. Arról is csupán szakértői becslések láttak napvilágot, hogy a több mint három éves csúszás miatt további 11 milliárd dollár többletkiadás terheli a Boeinget.

W. B.

Menedzsment Fórum  

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!