A leírtakból talán kiderült, hogy nem létezik olyan recept, amelynek alkalmazásával az internetes tartalomszolgáltatók jól működő, gazdaságilag megalapozott üzleti modellt alakíthatnának ki. A téma szakértői mindenekelőtt a célközönség igényeinek, szokásainak alapos elemzését tanácsolják. Ezek ismeretében alakíthatók csak ki olyan különleges termékek, szolgáltatások, amelyek annyira különböznek a piacon ingyen fellelhető társaiktól, hogy fizetésre bírhatják a felhasználókat. Fontos azonban, hogy a fizetős szolgáltatások bevezetésével párhuzamosan is fenn kell tartani és fejleszteni kell az ingyenes információs szolgáltatásokat. Ezek alkalmasak ugyanis arra, hogy odavonzzák az új látogatókat és a hirdetőket.
Honnan jön a pénz?
Az előfizetésre való áttéréssel még akkor sem érnek véget az on-line lapok gondjai, ha sikerül is megtartani a korábbi olvasók többségét. Ma még nem alakultak ki ugyanis azok a módszerek, amelyek segítségével hatékonyan és egyszerűen beszedhető a tartalomért járó pénz.