A Porsche Hungaria (PH) márkaigazgatója szerint az autópiac azt követően bővülhet ismét, ha a magyarországi nagy cégek már megkezdték a kilábalást a válságból. A Volkswagen abban reménykedik, hogy az év végéig tervezett 7000-7500 gépkocsi eladásával 9 százalékra tudja emelni első félévi 8 százalékos részesedését a magyarországi forgalomba helyezésekben - mondta Ferró Imre, hozzátéve: "időarányosan jól állunk".
A Magyar Gépjárműimportőrök adatai szerint az idén az első hat hónapban a tavalyi évhez képest 40 százalékkal esett vissza az újautó-értékesítés, összesen 51099 személygépkocsi és terepjáró eladásával, amelyből a magyarországi forgalomba helyezés 39744 volt. Az értékesítés 8,1 százaléka Volkswagen volt, 4146 eladott járművel, a márka eladásai 40 százalékkal csökkentek a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Ferró Imre jelezte: a márkát érzékenyen érintette, hogy Magyarországon a kisautó-szegmens esett vissza a legjobban - 58 százalékkal -, hiszen eladásaik jelentős része VW Polo. A PH 18 éves magyarországi tevékenysége alatt eladott 185 ezer Volkswagenből 50 ezer Polo volt - jegyezte meg.
A Polo értékesítése 48 százalékkal esett vissza az első félévben, azonban ezt az is befolyásolhatta, hogy keveset tudott szállítani a gyár. A modell negyedik generációjának gyártása ugyanis februárban befejeződött, az utolsó darabjai az első negyedévben kifutottak, míg az új, ötödik generáció értékesítése csak most kezdődik - mutatott rá a márkaigazgató. Reményeik szerint az év végéig mintegy 1000 darabot adnak el, 10 százalékos részesedést kihasítva a kisautó-kategóriából.
Ferró Imre ismertette: az új modell technikai újdonságaival próbál az élre törni a kisautó-szegmensben. Teret kap a környezettudatos motorfejlesztés: a beépített legújabb TSI és TDI motorok a gazdaságos autózást kötik össze az alacsonyabb károsanyag-kibocsátással. A márkaigazgató elmondta azt is, hogy a VW modellpalettája jövőre egészül ki a Touareg, a Touran, a Phaeton és a Jetta újabb változataival, 2011-ben pedig érkezik egy új kisautó az Up.