2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi gépjármű-kereskedelemben egyelőre nincsenek a válság végére utaló jelek, még 2010-ben is csak az idei évre prognosztizált mintegy 80000 darab új autó eladására számíthatnak a kereskedők - mondta Ferró Imre, a Volkswagen hazai importőre, a Porsche Hungaria (PH) márkaigazgatója az MTI-nek.

A Porsche Hungaria (PH) márkaigazgatója szerint az autópiac azt követően bővülhet ismét, ha a magyarországi nagy cégek már megkezdték a kilábalást a válságból. A Volkswagen abban reménykedik, hogy az év végéig tervezett 7000-7500 gépkocsi eladásával 9 százalékra tudja emelni első félévi 8 százalékos részesedését a magyarországi forgalomba helyezésekben - mondta Ferró Imre, hozzátéve: "időarányosan jól állunk".

A Magyar Gépjárműimportőrök adatai szerint az idén az első hat hónapban a tavalyi évhez képest 40 százalékkal esett vissza az újautó-értékesítés, összesen 51099 személygépkocsi és terepjáró eladásával, amelyből a magyarországi forgalomba helyezés 39744 volt. Az értékesítés 8,1 százaléka Volkswagen volt, 4146 eladott járművel, a márka eladásai 40 százalékkal csökkentek a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Ferró Imre jelezte: a márkát érzékenyen érintette, hogy Magyarországon a kisautó-szegmens esett vissza a legjobban - 58 százalékkal -, hiszen eladásaik jelentős része VW Polo. A PH 18 éves magyarországi tevékenysége alatt eladott 185 ezer Volkswagenből 50 ezer Polo volt - jegyezte meg.

A Polo értékesítése 48 százalékkal esett vissza az első félévben, azonban ezt az is befolyásolhatta, hogy keveset tudott szállítani a gyár. A modell negyedik generációjának gyártása ugyanis februárban befejeződött, az utolsó darabjai az első negyedévben kifutottak, míg az új, ötödik generáció értékesítése csak most kezdődik - mutatott rá a márkaigazgató. Reményeik szerint az év végéig mintegy 1000 darabot adnak el, 10 százalékos részesedést kihasítva a kisautó-kategóriából.

Ferró Imre ismertette: az új modell technikai újdonságaival próbál az élre törni a kisautó-szegmensben. Teret kap a környezettudatos motorfejlesztés: a beépített legújabb TSI és TDI motorok a gazdaságos autózást kötik össze az alacsonyabb károsanyag-kibocsátással. A márkaigazgató elmondta azt is, hogy a VW modellpalettája jövőre egészül ki a Touareg, a Touran, a Phaeton és a Jetta újabb változataival, 2011-ben pedig érkezik egy új kisautó az Up.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!