Noha leginkább a híradót tekinti egy csatorna arculati elemeket hordozó műsorának, kiemelt figyelmet érdemelnek a sorozatok is. A Vásott kölykök című produkcióval az RTL Klub mellett a Tv2 is egy napi és egy heti rendszerességgel jelentkező saját gyártású sorozatot kínál majd. Ez a műfaj a legdrágább a hazai televíziózásban, ám a csatornák érdeke, hogy éveken keresztül képernyő elé ültessék a márkahű nézőket. Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója szerint akár másfél év is eltelik, mire megtérül egy napi gyártású sorozat, ám erre már biztonsággal építhető az esti idősáv.
Hirdetői szempontból az elért közönség nagysága és összetétele a döntő. A Barátok közt és a Szeress most! évek óta stabilan 2 illetve 1,3 millió nézőt ültet a képernyő elé, miközben a csatorna megőrzi fiatalos jellegét. Ezért bármely széles tömeget megcélzó reklámkampányban helye van ennek a műsorfajtának. A két sorozat mégis inkább a napi fogyasztási termékeket gyártó hirdetők kedvelt megjelenési helye.
A Tv2 Jóban rosszban című produkciója főként a női közönséget célozza meg, ebben a csoportban a szappanopera piacvezető, de a többi célcsoportban is meghaladja a nézettség a 30 százalékot. A sorozatot övező reklámidőt leginkább nőket célzó hirdetések töltik ki.
A nézői ízlésvilág változását nyomon követik a csatornák a saját gyártású sorozatok esetében, bár ez nem vezet az alapkoncepció megváltoztatásához. A külföldi sorozatoknál igaz, közülük sok néhány éve még nem ért volna el nagy sikert. A Győzike Show-t bizonyosan kevesebben követték volna nyomon, említi Kolosi. Fordítva is elmondható, az egy-két évtizede sikeres telenovellákat, ma nem lehet főműsor időben sugározni.
Az USÁ-ból származó sorozatokról elmondható, azok ízlésvilága közeledik a nemzetközihez. A Vészhelyzet előtt nagyon sokáig nem volt olyan amerikai sorozat, amit a hazai piacon is sikerrel vetítettek volna. Ám pont a kórházi történet sikerén felbuzdulva idén mindkét csatorna indít egy-egy amerikai gyártmányt: az RTL Klubon a Lost fut, míg a Tv2-n a Született feleségek produkció indul októbertől, olvasható a Napi Gazdaságban.