3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A McKinsey tanácsadó cég csütörtökön közzétett elemzése szerint Európában tartósan csak két vagy három diszkont légitársaság fog talpon maradni. Hasonló, bár nem ennyire radikális jóslatok már korábban is napvilágot láttak a szektoron belül.

A McKinsey tanácsadó cég csütörtökön közzétett elemzése szerint Európában tartósan csak két vagy három diszkont légitársaság fog talpon maradni. Hasonló, bár nem ennyire radikális jóslatok már korábban is napvilágot láttak a szektoron belül.

[ajanlo=240][igazitas=left/]Az elemzés szerint az okok között szerepel, hogy telített a piac, növekszik a verseny a hagyományos, a charter és az olcsó jegyű légitársaságok között. Nem véletlen, hogy a forgalom növekedése sok cég számára nem biztosítja a nyereséges működést. Jelentősek a repülőgép-megrendelések, ami fölösleges kapacitások kialakulásához vezet, adja hírül az MTI.

A McKinsey szakértői szerint elmúltak azok az idők, amikor a diszkont légitársaságok korlátlanul terjeszkedhettek. A jövőben egyre nehezebb lesz új utasokat toborozni, s csökkenni fog a társaságok jövedelmezősége.

A tanulmány szerint a légipiac 2010-ig évente átlagosan 13 százalékkal fog bővülni, ám ez messze elmarad a korábbi évek 50 százalékos növekedésétől. A bővülés lassulása miatt sok lesz a fölösleges kapacitás: az easyJet, a Ryanair és az Air Berlin például 2012-ig 300 gépet rendelt, és opciója van további 350-re, írja az MTI.

[ajanlo=105][igazitas=left/]A fapados légitársaságok piacán várható drámai szelekciót már többen is beharangozták. Ray Webster, az Easyjet vezére korábban úgy nyilatkozott: néhány éven belül radikálisan le fog csökkenni a diszkont légitársaságok száma, s ez a jegyárak újbóli emelkedéséhez vezet majd. "Az új diszkont légitársaságoknak alig van esélyük arra, hogy gyorsan nyereségessé váljanak. Sokuknak el fog fogyni a pénze, így kénytelenek lesznek beszüntetni tevékenységüket" - tette hozzá a vezér, aki időközben bejelentette, hogy távozni fog posztjáról.

Becslése szerint az Európában működő mintegy 50 diszkont légitársaságból - a piacvezetőknek számító Ryanairen és Easyjeten kívül - mindössze fél tucat fog talpon maradni, s azok is csupán kis szerepet játszanak majd a piacon. Legelőször azok a cégek fogják bedobni a törölközőt, amelyek mögött anyavállalatként nem áll semmilyen nagy légitársaság.
Hasonló becslést adott közre nemrég a müncheni Monitor Group tanácsadó cég is: tanulmányuk szerint - a jelentős fölös kapacitások miatt - a jelenlegi több mint ötven diszkont légitársaság Európában hosszú távon négy-öt nagy társasággá koncentrálódik majd.

Ezen előrejelzéseket támasztja alá, hogy - az általánosan növekvő utasszám ellenére - tavaly Európában felvásárlás vagy csőd miatt egy tucat diszkont légitársaság tűnt el.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!