[ajanlo=474][igazitas=left/]A Forsa közvéleménykutató intézet - Németország egyik legnagyobb példányszámú magazinja, a Stern megbízásából - összesen mintegy ezerötszáz 14 év feletti embert kérdezett meg a televíziós műsorokkal kapcsolatos attitűdjéről.
A felmérés a csatornák számára meglehetősen negatív eredménnyel zárult. A megkérdezett tv-nézők több mint fele (55 százalék) ugyanis úgy érzi: a televíziók felelős vezetői egyszerűen "hülyének nézik őket".
Összességében csaknem minden harmadik embert idegesítenek a televíziós programok. A felmérésbe bevontak közül a legtöbben (82 százalék) a reklámok miatt mérgelődnek rendszeresen, ötből három nézőt (59 százalék) pedig az zavar leginkább, hogy gyakran minden csatornán egyazon vagy legalábbis ugyanolyan típusú műsorok futnak.
A médiumok és ezáltal a hirdetők számára azonban van egy nem elhanyagolható pozitív hír is: a megkérdezettek 57 százaléka - a fenti kritikák ellenére - a jövőben sem kíván lemondani az időtöltés ezen formájáról.
Menedzsment Fórum
Hülyére vettnek érzik magukat a tévénézők
Érdekes eredménnyel zárult az a németországi felmérés, amely az emberek televíziós programokhoz való viszonyulását térképezte fel. Eszerint a nézők több mint fele úgy véli, korlátolt szellemi képességűnek tekintik őket a csatornák felelős döntéshozói.