[ajanlo=474][igazitas=left/]A tavalyi hét-nyolc százalék után az idei első féléves adatok szerint 15 százalékkal növekedett a fogyasztás, nyilatkozta Fehér Tibor, a Magyar Ásványvíz Szövetség elnöke. Amennyiben ez az arány marad, a fejenkénti fogyasztás a tavalyi 60 literről 70 literre emelkedhet az év végére. Fehér szerint rászoktunk az ásványvízre, aki nyáron vizet iszik, az télen is azt teszi.
Nem táplálnak azonban vérmes reményeket az üdítőital-gyártók. Ezek a vállalatok a nyár 3 hónapja során hozzák éves forgalmuk 40-45 százalékát. Az elmaradt két-három forró hét számukra meghatározó. A forgalmi adatokon ugyan látszik a gyengébb nyár, az augusztusban még bíznak a cégek.
Átmenetileg gyengébb forgalmat könyvelhetett el a hűvösebb július miatt a Dreher Sörgyárak Rt. is, a 32-35 fokos napokon azonban nőtt a fogyasztás, főként a vízpartokon. Így a vállalat az időjárás viszontagságai ellenére eddig a terveknek megfelelően teljesít. A Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke szerint azonban érződik az iparágon a rossz idő miatti kiesés, ám ezt még nem tudták átszámolni raktáron maradt palackokra. Megfigyelők szerint javulhatott a söripar helyzete a gyenge nyár ellenére, mivel eltűntek a polcokról az olcsó német dobozos termékek.
Nem panaszkodtak a jégkrémgyártók a hűvös időjárásra. Az Algida terméket gyártó Unilever Kft. nem tapasztalt visszaesést. Az impulzus termékeknél ugyan volt némi hatása a hidegnek, a vállalat ennek ellenére teljesítette kitűzött céljait, számol be a Napi Gazdaság.
Menedzsment Fórum
Hűvös nyáron is nyaljuk a fagylaltot
A nap ugyan kevesebbet sütött, s hőgutát sem kaptunk az idei nyáron, a hazai ásványvízfogyasztás növekedése üteme mégis töretlen, írja a Napi Gazdaság.