A kezdeti fanyalgás után ma már az iparági szakemberek is egyre reményteljesebbnek látják a multimédiás képüzenetek (MMS) jövőjét. Egy most közzétett felmérés szerint a mobilszolgáltatók által nyújtott prémium szolgáltatások legfontosabbika lett az MMS, köszönhetően annak, hogy egyre több előfizető hajlandó fizetni érte.
Az AT Kearney és a Cambridge University felmérése szerint azon felhasználók, akik már hallottak a képküldési lehetőségekről, 42 százalékban úgy vélték hamarosan használni fogják, legalább hetente egyszer ezt a fajta szolgáltatást.
A szolgáltatások iránti lelkesedést mutatja egy másik, a Gartner által készített kutatás is, amely szerint Nyugat-Európában a következő három év alatt kétszeresére emelkedik a digitális kamerával felszerelt mobiltelefonok forgalma, miközben az árak folyamatosan csökkenni fognak. Az előrejelzések szerint a 2006-ban Nyugat-Európában eladott új mobiltelefonok 66 százalékában lesz beépített kamera, ez az arány 2003-ban mindössze 9 százalék.
A Gartner becslései szerint a beépített kamerával vagy kamera-felszerelési lehetőséggel ellátott mobiltelefonok száma Nyugat-Európában eléri a 14,8 milliót az idén és 70 milliót 2006-ban. A kamerával ellátott mobiltelefonok először Ázsiában terjedtek el, ott óriási népszerűségnek örvendenek e készülékek. Az USA-ban mostanában kezdenek elterjedni ezek a mobiltelefonok, a szolgáltatók nagy összegeket költenek az új szolgáltatások népszerűsítésére, amely a felmérések szerint rövid időn ugrásszerű növekedésnek indulhat.
Húzóágazattá válhat az MMS
A kezdeti fanyalgás után ma már az iparági szakemberek is egyre reményteljesebbnek látják a multimédiás képüzenetek (MMS) jövőjét. Egy most közzétett felmérés szerint a mobilszolgáltatók által nyújtott prémium szolgáltatások legfontosabbika lett az MMS, köszönhetően annak, hogy egyre több előfizető hajlandó fizetni érte.