3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fővárosi Fogyasztóvédelmi Felügyelőség az idei idegenforgalmi főszezonban Budapesten összesen 976 vizsgálatot végzett el, amiből 198 esetben emelt kifogást - tájékoztatott a vizsgálat eredményéről Tóth Istvánné igazgató.

A fogyasztóvédelmi ellenőrök vizsgálatai nyomán 75 esetben folytattak le szabálysértési eljárást, és a kiszabott bírság összege elérte a 2,7 millió forintot. Helyszíni bírsággal 11 esetben éltek az ellenőrök, a kiszabott bírság összege 100 ezer forint volt. Figyelmeztetésben két felelős személyt részesítettek és hívtak fel a jogkövető magatartás betartására. Fogyasztóvédelmi bírsággal 44 vállalkozást sújtottak, a bírság összege csaknem 4,8 millió forint volt. A minőségvédelmi bírságot 7 vállalkozással szemben szabták ki, a bírság összege pedig meghaladta a 690 ezer forintot.

Közölte: a felügyelőség szakemberei az elmúlt hetekben vizsgálták a kereskedelmi szálláshelyeket, a vendéglátást, az élelmiszerkereskedelmet, az idegenvezetői tevékenységet, az utazásszervezést, a mutatványosi tevékenységet, valamint a közterületi árusítást. A fogyasztóvédők a vendéglátóhelyeken a fogyasztók méréssel és adagolással történő megkárosítását tapasztalták a leggyakrabban. Emellett sokszor felszámoltak szervízdíjat, valamint azt az ételfogyasztást is, amit a vendég ténylegesen el sem fogyasztott.

A vizsgálat tapasztalatai szerint a vendéglőkben, éttermekben sokszor megsértették az élelmezés-egészségügyi szabályokat, például nem alkalmaztak úgynevezett szakosított tárolást, szabálytalanul fagyasztották le az élelmiszereket, továbbá felhasználtak lejárt szavatossági idejű nyersanyagokat is. A kereskedelemigazgatási hiányosságok között többször előfordult a vendégtájékoztató táblák hiánya, valamint a kategóriajelölés elmulasztása.

A kereskedelmi szálláshelyeken gyakori volt az ár feltüntetésének hiányossága, több esetben ugyanis hiányzott a szolgáltatás díjának feltüntetése, illetve csak euróban tüntették fel az árakat. Emellett több helyen nem volt meg az osztályba sorolás, valamint nem helyezték ki a vendégtájékoztató táblákat sem. Az utazási irodáknál végzett ellenőrzések során kiderült, hogy a jogosultságot bizonyító regisztráció félszáz irodánál hiányzott. Továbbá három vállalkozás jogosulatlan utazásszervezői és közvetítői tevékenységet folytatott. Az élelmiszerkereskedelemben az ellenőrök árfeltüntetési hiányosságokat, lejárt szavatosságú áruk forgalmazását, valamint a vásárlók könyvének szabálytalan kezelését tapasztalták a leggyakrabban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!