A magas növekedési mutatók jórészt a gazdasági válság miatt tavaly visszaesett értékesítésre vezethetők vissza, de emellett a Volkswagen átlagon felüli mértékben volt képes kiaknázni a kínai és amerikai piacokon tapasztalható lendületes keresletnövekedést is. Az értékesítések további alakulásáról az év hátralévő részében Christian Klingler értékesítési igazgató óvatos hangot ütött meg, mint mondta: "a 2010-es autópiacot változatlanul kihívások terhelik."
Az év első öt hónapjában kimagasló keresletnövekedés volt tapasztalható az ázsiai-csendes-óceáni térségben. A cég legnagyobb piacán, Kínában 48,2 százalékos növekedéssel 777.800 autót adott el. A Volkswagen a következő három-négy évben hárommillióra tervezi növelni kínai gyártási kapacitását. A héten írták alá a szerződést egy új üzem építéséről a dél-kínai Kanton tartományban.
Indiában megduplázta eladásait és 13.500 autót értékesített a Volkswagen. Dél-Afrikában 34,8 százalékkal több, 29.400 autót adott el. A már hosszabb ideje problémás piacon, az Egyesült Államokban 33,5 százalékkal 145.500 autóra növelte értékesítéseit. Európában 1,42 millió autót értékesített, 6,5 százalékkal többet mint tavaly. Németországban a roncsprémium program tavaly megszűnése miatt 12,0 százalékkal kevesebbet, 436.900 autót adott el.
A Volkswagen alapmárkája a VW globálisan 19,1 százalékkal több autót, 1,86 milliót adott el az év első öt hónapjában. Az Audi 21,7 százalékkal 455.700-ra, a Skoda 16,6 százalékkal 307.400-ra, a Seat pedig 7,2 százalékkal 147.600-ra növelte eladásait.
MTI