Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

A Business Insider munkatárainak lehetősége volt több órán keresztül vezetni a Model3-at Manhattenben és New Jerseyben. A minimalista dizájn végig domináns az autóban, amit a Mazda korábbi tervezője, Franz von Holzhausen tervezett.

A Model3 kisebb és olcsóbb a szedán változatnál, a Model S-nél, így 100 ezer helyett csak 55 700 dollárba kerül az a verzió, amit a Business Insider munkatársai vezethettek.

Von Holzen minimalizmusa tükrözi tervezője elképzelését, hogy miként kell egy autónak kinéznie, milyen érzéseket kell kiváltania. Másrészt tükrözi a Tesla autókról alkotott elgondolását is: egy autó legyen egyszerű, végül pedig összekapcsolja a Teslát a fogyasztói társadalommal is: a BI szerzői szerint jogos a Tesla Model3-as típusát az autók iPhone-jának nevezni.

A Tesla Model3 belülről (Hollis Johnson - Business Insider) 

Látszik, hogy mindent, ami nem fontos, eltüntettek az autóból: a forma és funkció összhangban van. 

Gyakorlatilag nincs műszerfala, nincsenek gombok és kapcsolók, mindent az érintőképernyős konzolon lehet irányítani.

A BI szerzői felhívják a figyelmet, hogy a Toyota Echo már hasonlóval kísérletezett, de ilyen messzire nem mentek még abban a típusban. Ebben találják meg a Model3-ra jellemző megközelítést: a korábbi jó ötleteket kell jól megvalósítani és új kontextusba helyezve alkotni valami radikálisan újat.

A kilincs is krómozott (Hollis Johnson - Business Insider) 

Az egyetlen megkérdőjelezhető döntés, a lecsupaszított kormányon elhelyezett kis görgők, amelyeket autopilot üzemmódban a sebesség csökkentésére vagy növelésére lehet használni. Zavaró lehet, hogy meg kell osztani a figyelmet a kormány és az érintőképernyős irányítókonzol között, ha mondjuk a tükröket akarja valaki beállítani vezetés közben.

(Hollis Johnson - Business Insider) 

A hátsó ülések egyszerűek, már-már zordak, viszont elég hely van a magas utasok számára is: a Tesla saját termékeiről van szó.

(Hollis Johnson - Business Insider) 

A Model3 egy minimalista mestermű - szól végül a BI verdiktje.

mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.