“A ProSiebenSat.1 olyan „vendor loan – eladói hitel” konstrukcióban adta el a céget, amely alapján a vevők az eladási árat bizonyos, a szerződésben meghatározott idő alatt törlesztik. Az eladásban harmadik fél, vagy harmadik félhez köthető finanszírozó nem vett részt. A 100 százalékos Management Buyout (MBO) a nemzetközi normák szerint történt.” – jelentette be a ProSiebenSat.1 az mfor.hu-nak küldött közlemény szerint.
A közlemény szerint a tulajdonosváltást követően a TV2 a 2012-ben elfogadott több éves, azóta eredményesnek bizonyult stratégia mentén folytatja tevékenységét. A médiavállalat finanszírozása a tavalyi évben történt tőkésítésének köszönhetően biztosított. A korábban végrehajtott portfólió-bővítés eredményeként a TV2-csoport ráadásul 2013-ban 10 százalék fölötti árbevétel növekedést realizált egy 1-2 százalékot nőtt piacon, az analóg kikapcsolásnak, valamint a 2015-től bevezetésre kerülő terjesztési díjnak köszönhetően pedig belép a terjesztési piacra, ahol a nézettségének megfelelő részesedés megszerzése után, az előrejelzések szerint várhatóan 6-8 milliárdos bevétel növekedéssel számol. A TV2 mindemellett egy 2013-ban végrehajtott 6.9 milliárdos filmkészlet leírásnak köszönhetően optimalizálta további film-befektetéseit is.
mfor.hu