[ajanlo=303][igazitas=left/]A világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca szerdán nyitotta meg Texasban legújabb, majdnem 20 000 négyzetméter alapterületű üzletét - az AP hírügynökség szerint - olyan extrákkal, mint a 120 láb (körülbelül 36,5 méter) magas szélturbina, amely az áruház energiafelhasználásának körülbelül 5 százalékát adja, vagy az esővíztározó, amely a felhasznált vízmennyiség 95 százalékát képes produkálni.
"Nem várjuk el, hogy minden általunk használt innovatív környezetbarát-megoldás rögtön behozza az árát, de igyekszünk az eddigieknél sokkal gazdaságosabban, energiatakarékosan és környezettudatos módon működni" mondta Don Moseley, a kivitelezésekért felelős menedzser.
Az üzletpolitikája miatt sokat támadott Wal-Mart jelenleg azon ügyködik, hogy egy dolgozóira figyelő és a közösségért sokat tevő vállalati imázst alakítson ki. Áprilistól kezdve a cég 35 millió dollár értékben támogatja az egyik amerikai természetvédelmi alapítványt (National Fish and Wildlife Foundation), hogy ellentételezze a terjeszkedése során okozott környezeti károkat. A világ legnagyobb áruházlánca, amelyet tavaly több millió dollárra bírságoltak a környezetvédelmi előírások megszegése miatt, most terjeszkedése során minden harmadik beépített hektár után egy hektár természetvédelmi területté nyilvánítható földterületet vásárol fel.
Az alapítvány tavaly év végén kereste meg az áruházlánc vezetését az ötlettel, amely hamar rábólintott arra. Az amerikai belügyi hatóságok szerint ez az első példa, hogy egy multinacionális cég hasonló kezdeményezésben vegyen részt. A Wal-Mart szerint már épül a következő környezetbarát-megoldásokat használó áruház Colorado államban.
Menedzsment Fórum
Imázsjavítással próbálkozik a Wal-Mart
A Wal-Mart merész kísérletet tett és megnyitotta első környezetbarát üzletét, mivel a cégvezetés stratégiai célkitűzései közé sorolta megtépázott hírnevének kifényesítését, valamint hogy erőforrásainak újrafelhasználásával minél több pénzt spóroljon.