1p

Csütörtökön kezdi meg első megbízatásának teljesítését a hazai magánvasútpiac negyedik szereplője, a Central European Railway (CER) Rt., számol be a Világgazdaság. Korábban már az MMV Rt., a Floyd Kft. és a MÁV Hajdú Kft. kezdte meg működését hazánkban.

[ajanlo=98][igazitas=left/]A cég hatszázezer tonna szenet szállít majd a Mátrai Erőmű Rt. megbízásából Visonta és Bükkábrány között. A fentihez hasonló irányvonalak vállalása jellegzetesen olyan munka, amelyre ma a hazai magánvasútcégek vállalkozhatnak. Az irányvonatpiac mérete jelenleg 2-5 millió tonnát tesz ki, mondta Horváth László, a CER elnök-vezérigazgatója.

A 2004 októberében püspökladányi telephellyel bejegyzett CER többségi tulajdonosa a MÁV Rec. Kft, amely 51 százalékban a LAC Holding Rt., 49 százalékban pedig a MÁV Rt. birtokában van. A CER kisebbségi tulajdonosa a szlovák Bonavir és az East Express.

A cég indulását bizonyos mértékben meghatározta, hogy a MÁV Rec. jórészt a MÁV-nál keletkezett hulladék újrahasznosításával foglalkozik. A cég a MÁV Rec. kétszáz járműből álló vagonparkját veszi igénybe, és már dolgozik a Záhony-Hegyeshalom közötti, valamint romániai fuvarok megszerzésén is, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!