A fenti tényekre alapozva a Hewitt Inside a maga nemében páratlan felmérést indított melynek célja, hogy felfedje a humán informatikában rejlő lehetőségeket, illetve a HR informatikai megoldások használatának gyakorlatát a magyar vállalatok körében.
Néhány úttörő szervezet már hozzálátott, hogy kidolgozza és kifejlessze azokat a következő generációs megoldásokat, amelyek mind a szerepekre, mind pedig a szervezeti kapcsolatokra kihatással vannak. E vállalatok felismerték az e-business jelentőségét és tudatos e-business stratégiát építenek fel. Mindez kihat a humán rendszerekre és a humán erőforrás osztályok működésére is. Ennek a technikának köszönhetően a humán erőforrás osztály dolgozói megszabadulnak az időt rabló adminisztrációs papírmunkától és az alapfeladataikra tudnak koncentrálni.
A Hewitt által indított kutatás célja többek között annak felkutatása, hogy mi jellemzi a magyarországi nagyvállalatok ezirányú gyakorlatát. Milyen mértékben és mire használják az informatikát, illetve a informatika által kínált lehetőségeket? Milyen technológiák alkalmazásával valósul meg a HR informatikai támogatása? Mennyire elterjedtek és milyen fejlettségi szinten állnak Magyarországon az úgynevezett önkiszolgáló e-HR megoldások?
A kutatás 2 lépcsős, kérdőíves adatfelvételből és személyes interjú sorozatból áll, és több témakört vizsgál: mind a jelen helyzetet, mind a jövőbeli terveket, elképzeléseket, igényeket feltérképezi. A felmérés kérdései kitérnek arra is, hogy a HR különböző területeinek milyen technológiai támogatottsága van. A felmérésben közel 60 hazai vállalat vesz részt, ami alátámasztja a téma aktualitását.
A felmérés végleges dokumentációja várhatóan május közepére készül el. Az előzetes eredményekből kitűnik, hogy ugyan különböző technológiai megoldásokkal és fejlettségi szinten, de a résztvevő vállalatok mindegyikénél elkezdődött a HR munka és az informatika összekapcsolása. A felmérés eredményei tükröt tartanak a hazai vállalatok HR vezetőinek, hogy hol tartanak más üzleti szereplőkhöz képest, és melyek azok a területek, amelyek fejlesztésén érdemes elgondolkozni a HR szervezet működési hatékonyságának javítása, a HR szolgáltatások színvonalának és a humán programok hatásfokának növelése érdekében.
Informatika a HR-es munkában
A belső kommunikációtól kiindulva a toborzás-kiválasztásig, a teljesítmények menedzselésétől a karrierépítésig mindenhol jelen van az informatika, mint hatékony, gyors és - nem utolsó sorban - megbízható eszköz.