A Nintendo legújabb kézi-konzoljával a DS-sel ingyen lehet majd online játszani az étteremlánc területén - tudta meg a CNN. "Nagyon érdekes, hogy a McDonalds ebbe az irányba nyit. Ez arra ösztönözheti a gyerekeket, hogy a gyorsétterembe menjenek játszani. Olyan ez, mint a felnőtteknél a Starbucks kávé mellé kínált hot spot" - fogalmazott egy szórakoztatóipari szakértő.
A McDonalds jelenleg 6000 üzletében kínál vezeték nélküli internetes hozzáférést laptoppal rendelkező vendégeinek, habár ezért a szolgáltatásért még fizetni kell.
Elemzők szerint ez a lépés a fiatalokat csábítaná az éttermekbe, és új találkozóhelyükként szolgálna. Az Amerikában eladott 2,2 millió DS konzol tulajdonosait az étteremlánc állandó vendégei között szeretné tudni.
Nem ez az első eset, hogy újabb ügyfeleket kíván árukapcsolásával megnyerni a vállalat. A gyermekmenük mellé kínált színes műanyagfigurák is a fiatal korosztály minél korábbi megszerzésére irányulnak. A vállalat korábban 10 éves szerződést írt alá a Walt Disney Co.-val, de nemrégiben úgy nyilatkozott: új megközelítést kíván kiépíteni jövendőbeli marketing partnereivel. Ennek egyik gyümölcse a két éves, nem kizárólagos szerződés is, amit a Shrek harmadik részét promotáló DreamWorks Animation SKG-vel írtak alá.
A cég nyáron még az egészséges életmód mottóját is bedobta, amikor logójával ellátott gördeszkákat és bicikliket kezdett forgalmazni, amelyek révén a hamburgerekkel és sült krumplival felszedett kilók leadására ösztönözné a gyerekeket.