Mit jelent ez a fogyasztónak?
Az iTV előnye, hogy olyan "quasi internet" kapcsolatot biztosít, amihez nem szüksége PC-vel rendelkezni. A a szolgáltatása felhasnzálók számára ingyenes, a vételhez szükséges set-top-boxokat (tévéhez csatlakoztatható beltéri egység) is ingyen megkapják. A fogyasztó - a szponzorcégek reménybeli ügyfele -, ül a tévé előtt, s egy virtuális városban barangolva vásárolhat, banki ügyeit intézheti, befektetéseket eszközölhet, hivatalos ügyeit is gyorsan elrendezheti. (Feltéve, hogy erre a hivatalok is felkészülnek - A szerk.) Ami igazán vonzóvá és ütőképessé teszi az alkalmazását ennek a rendszernek, hogy a szolgáltatáshoz, az erre speciálisan kifejlesztett, mesterséges intelligencia teremt 24 órás és évi 365 napos elérhetőséget, az animált és digitálisan létrehozott virtuális személyek, úgynevezett avatarok segítségével.
Miben jelent újat ez a szponzorcégeknek?
Az ígéretek szerint az iTV segítségével a szponzorcégek az egyéb megoldásoknál lényegesen olcsóbban tudják elérni és megtartani ügyfeleiket. A tartalomszolgáltató ugyanis országos terjesztőhálózatával, hamar ott van több tízezer háztartásban. Nem kell drága reklám és marketinges kampányokra költeni. Az eddigit tapasztalatok azt mutatják, hogy az TV-t alkalmazva átlagosan mindössze tizedannyiba kerül az ügyfél megtartása, mint a hagyományos gazdasági módszerekkel tennék ugyanezt. A set-top-boxok finanszírozása, illetve az ügynöki jutalékok kifizetése még mindig 4-5 év terminusban nézve is messze jövedelmezőbb befektetés, mint ha ugyanezt a megszokott üzleti eszközökkel kellene megvalósítani.
A B2B kapcsolat az iTV szolgáltató és a partnercégek között jön létre először. A kedvező konstrukciónak köszönhetően a kereskedők/szolgáltatók komoly árkedvezménnyel tudják árujukat, vagy szolgáltatásukat ezen a platformon keresztül a nappalikba eljuttatni. Ez pedig olyan közvetett B2C relációt eredményez, amiről eddig még csak nem is álmodhattak a résztvevők.
Interaktív pénzügyi tartalomszolgáltatás a televízión keresztül
Mára már eldőlt, hogy bár a hagyományos gazdaságot nem váltja fel az Új Gazdaság, annak eszközei rövid időn beépülnek a gazadság technológiai fegyvertárába. A már ismeretes az on-line média, az e-üzlet, e-kereskedelem által használt technológia teljesen új gondolkozást is kíván az üzleti élet szereplőitől.