A Viacom Inc. első negyedéves jelentése szerint meredeken csökkentek a cég televíziós és rádiós reklámbevételei, adta hírül a Reuters. A piackutatók előrejelzései szerint a televíziók és a rádiók részesedése a globális reklámköltségekből 2007-re már kevesebb lesz, mint az internetesé, mivel a cégek érdeklődése egyre inkább az online médium felé fordul. A Viacom fantáziát lát az interaktív hirdetésekben, és egyre inkább erősíteni kívánja ezen a területen jelenlétét.
A társaság, amely többek között az MTV zenei csatorna, a CBS tévétársaság és a Paramount stúdió tulajdonosa, eddig a licenszek és a közelmúltban eladott gyártó cége révén került kapcsolatba a 10 milliárd dolláros videojáték piaccal. A mostani tervek szerint a Viacom, ha pozitív visszajelzéseket tapasztal, nem csak saját termékeinek csinál majd hírverést azáltal, hogy azok neve bekerül a fiatalok kedvenc játékaiba, hanem - új marketingcsatornaként használva a videojátékokat - a hirdetők felé is értékesítené azokat. A fiatalok többsége ugyan szereti a reklámokat, de a megszokott eszközökkel szemben "immunissá válik", így a hagyományos kreatívok és csatornák hatékonysága erősen csökken.
A Viacom's MTV egyébként nemrégiben globális marketing stratégiai együttműködést kötött a Microsoft Corporationnel. Ennek részeként a Gyűrűk Ura sztárhobbitja, Elijah Wood lesz a következő generációs Xbox videojátékok sztárja. Az MTV Amerikában, Ázsiában és Európában fél órás programban fogja promótálni az Xbox beharangozó reklámfogását. A megegyezés részleteiről nem nyilatkoztak, de a felek szerint ez az együttműködés további kooperáció kezdete lehet.
Menedzsment Fórum
Interaktív reklámokban lát fantáziát a Viacom
A Viacom csökkenő televíziós és rádiós reklámpiaca miatt egyre inkább az interaktív hirdetési csatornák iránt érdeklődik.