Rekord szintet ért el tavaly az Egyesült Államokban az internetes hirdetésekre fordított összeg. A kiadások oroszlánrészét a kulcsszavas keresések találatainak megvásárlására fordították.
[ajanlo=143][igazitas=left/]A tavalyi év internetes reklámpiaci forgalma a dot.com-boom kifulladása előtti 2000-es év 8,1 milliárd dolláros hirdetési rekordját döntötte meg. A Pricewaterhouse Coopers felmérése szerint 2004-ben 33 százalékkal 9,6 milliárd dollárra (7,49 milliárd euró) emelkedett az online hirdetésekre fordított összeg. A kereső portálok kulcsszavas kereséseire ennek 40 százalékát fordították a hirdetők az előző évi 35 százalékos részarány után.
Mint ahogy arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, 2004-ben a hirdetők összesen 653,3 millió fontot költöttek internetes reklámra, ami 60 százalékkal több az egy évvel korábbi 407,8 millió fontnál. Az online hirdetések 3,9 százalékot haraptak ki a reklámtortából, ami most először nagyobb, mint a rádióreklámok 3,8 százalékos részesedése.
Az internet mint hirdetési felület növekvő népszerűsége nagyobb távlatból még szembetűnőbb: 2000 óta az online reklámköltés az Egyesült Királyságban megnégyszereződött. Az adatokat közreadó Interactive Advertising Bureau szerint a tendencia hátterében az áll, hogy egyre több háztartásban van már szélessávú internetkapcsolat.
Az Egyesült Királyságban a teljes reklámköltés 2004-ben 16,9 milliárd fontra rúgott, ami 5,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban - nem lanyhult tehát a hirdetési kedv. A reklámtortából a legnagyobb részt 41,5 százalékkal a nyomtatott sajtó szerezte, második a televízió lett 23,9 százalékkal, a harmadik legnépszerűbb hirdetési forma pedig 14,6 százalékkal a direkt levél volt.
Szakértők szerint a következő években az online hirdetési felületek egyre népszerűbbek lesznek, az erre költött összegek rövidesen túlszárnyalhatják majd az outdoor reklámokra fordítottakat is. A Menedzsment Fórum beszámolója szerint is egyre többet költenek online reklámra az amerikai cégek és előrejelzések szerint idén 34 százalék körüli növekedés várható. A Forrester Research új jelentésében 2009-re 22,3 milliárd dolláros összeget prognosztizál.
MTI/Menedzsment Fórum
Internetes hirdetési rekord az USA-ban
Rekord szintet ért el tavaly az Egyesült Államokban az internetes hirdetésekre fordított összeg. A kiadások oroszlánrészét a kulcsszavas keresések találatainak megvásárlására fordították.