2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Rekord szintet ért el tavaly az Egyesült Államokban az internetes hirdetésekre fordított összeg. A kiadások oroszlánrészét a kulcsszavas keresések találatainak megvásárlására fordították.

Rekord szintet ért el tavaly az Egyesült Államokban az internetes hirdetésekre fordított összeg. A kiadások oroszlánrészét a kulcsszavas keresések találatainak megvásárlására fordították.

[ajanlo=143][igazitas=left/]A tavalyi év internetes reklámpiaci forgalma a dot.com-boom kifulladása előtti 2000-es év 8,1 milliárd dolláros hirdetési rekordját döntötte meg. A Pricewaterhouse Coopers felmérése szerint 2004-ben 33 százalékkal 9,6 milliárd dollárra (7,49 milliárd euró) emelkedett az online hirdetésekre fordított összeg. A kereső portálok kulcsszavas kereséseire ennek 40 százalékát fordították a hirdetők az előző évi 35 százalékos részarány után.

Mint ahogy arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, 2004-ben a hirdetők összesen 653,3 millió fontot költöttek internetes reklámra, ami 60 százalékkal több az egy évvel korábbi 407,8 millió fontnál. Az online hirdetések 3,9 százalékot haraptak ki a reklámtortából, ami most először nagyobb, mint a rádióreklámok 3,8 százalékos részesedése.

Az internet mint hirdetési felület növekvő népszerűsége nagyobb távlatból még szembetűnőbb: 2000 óta az online reklámköltés az Egyesült Királyságban megnégyszereződött. Az adatokat közreadó Interactive Advertising Bureau szerint a tendencia hátterében az áll, hogy egyre több háztartásban van már szélessávú internetkapcsolat.

Az Egyesült Királyságban a teljes reklámköltés 2004-ben 16,9 milliárd fontra rúgott, ami 5,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban - nem lanyhult tehát a hirdetési kedv. A reklámtortából a legnagyobb részt 41,5 százalékkal a nyomtatott sajtó szerezte, második a televízió lett 23,9 százalékkal, a harmadik legnépszerűbb hirdetési forma pedig 14,6 százalékkal a direkt levél volt.

Szakértők szerint a következő években az online hirdetési felületek egyre népszerűbbek lesznek, az erre költött összegek rövidesen túlszárnyalhatják majd az outdoor reklámokra fordítottakat is. A Menedzsment Fórum beszámolója szerint is egyre többet költenek online reklámra az amerikai cégek és előrejelzések szerint idén 34 százalék körüli növekedés várható. A Forrester Research új jelentésében 2009-re 22,3 milliárd dolláros összeget prognosztizál.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!