E-commerce problémák: Oda kell figyelni a nemzetközi jogra (pl. a rágalmazás eltérő USA és GB); az árakra; a vitás kérdések megoldására (mérges vevők); az etikára és morálra; a jóhiszemű félretájékoztatásra; a pénznemek egyértelmű feltüntetésére és az átváltási árfolyamokra; az online módon továbbított negatív tartalmú észrevételekre (ilyenkor bővebb info kell a honlapra); a versenytársakra; az ügyfelekre; a támogatókra. Például a dolgozókkal a munkaszerződésbe foglalják a kilépés utáni titokvédelmet, megelőzve a rosszindulatú online hírrobbanást. De az adatvédelem az információs terrorizmus miatt is szükséges.
A jövő trendjei: gyarapodnak az üzleti hírlevelek; a jutalékos üzleti konstrukciók (ún. affiliate marketing); nemcsak szalagszerű bannerek vannak ill. lesznek; egyre nagyobb és interaktívabb (mozgóképes-hangos) reklámok kezdenek elterjedni.
A tömeges levelek (spam-ok) kéretlen ajánlatai sokasodnak, bár nem hatékonyak. A célzott e-mail listák viszont sokkal értékesebbek! Az Internet a jövőben az infrastruktúra részévé válik, a vezetéknélküli (mobiltelefonos) és a közterületi terminálok [vö. telefonfülke, banki automata] gyarapodni fognak. A hangfelismerés mellett új eszközök jelennek meg a közeli jövőben.
Nagyon érdekes volt az "Online marketing kézikönyv" szerzőjétől közvetlenül hallani olyan világháló-értékelést, stratégiai és taktikai elemeket, amelyek a hazai vállalkozások netes lépésváltásában játszhatnak szerepet.
Internetmarketing elsőkézből
Bár az online-marketing világhírű szakértője Daniel Janal még a nyár folyamán járt Magyarországon, talán még most is érdekesek lehetnek, az előadásán elhangzott gondolatok.