2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Április végén rendezték Düsseldorfban a világ egyik legjelentősebb csomagolási szakkiálítását.

Az Interpack kiállítás mintegy 40 éve mutatja be rendszeresen a csomagolás legfontosabb újdonságait. Háromévente vonultatják fel az új koncepciókat és technológiákat.

Az idén azt várták a mega-kiállítástól, hogy megmutassa, hogy „a konjunktúra borús ege” kivilágosodik-e?

Néhány szám a pesszimistáknak: 2000 májusában bezárt területek helyett 2002-ben kb. 152 000 m2 területet nyitottak meg. 50 ország 2500 kiállítója mutatkozott be.

A kiállítók a csomagolási ágazat új megoldásait mutatták be és ajánlották szolgáltatásaikat is a gyógyszeripartól az édesiparig. A kiállítási terület nagy részét foglalták el a csomagológépek. A csomagológép-ipar erősen elindult az automatizálás irányába: óriási teret nyert a mechatronika, azaz a mechanika, elektronika, szabályozástechnika és a szoftverek egysége.

20 évvel ezelőtt a fejlesztési költségek 80 %-a s mechanikai részekre esett, a szoftverekre a költségek kb. 5 %-átfordították. Időközben az arány változott, a szoftverre és a mechanikára a fejlesztési költség kb. 40 %-át fordítják. Az alkalmazók számára különösen fontos a rugalmasság, gazdaságosság és a megbízhatóság.

További fontos trend az Internet alkalmazása a csomagolási ágazatban. A szállítók az azonnali és a rövid határidőre való szállítás biztosítása érdekében nagy hangsúlyt helyeznek az Internet-technológiára és a B2B-online kommunikációra. A gyártók és a felhasználók is élnek a B2B lehetőségével az alapanyagok (papír, fém, műanyag, fa stb.), valamint a gépek, felszerelések, alkatrészek vásárlásakor. A vevők 80 %-a használja vásárlási döntéseinek előkészítéséhez az Internetet. Egyre több a nyitott és privát B2B-portál, amely direkt vagy indirekt kapcsolatban van a csomagolópiaccal.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!