Az Interpack kiállítás mintegy 40 éve mutatja be rendszeresen a csomagolás legfontosabb újdonságait. Háromévente vonultatják fel az új koncepciókat és technológiákat.
Az idén azt várták a mega-kiállítástól, hogy megmutassa, hogy „a konjunktúra borús ege” kivilágosodik-e?
Néhány szám a pesszimistáknak: 2000 májusában bezárt területek helyett 2002-ben kb. 152 000 m2 területet nyitottak meg. 50 ország 2500 kiállítója mutatkozott be.
A kiállítók a csomagolási ágazat új megoldásait mutatták be és ajánlották szolgáltatásaikat is a gyógyszeripartól az édesiparig. A kiállítási terület nagy részét foglalták el a csomagológépek. A csomagológép-ipar erősen elindult az automatizálás irányába: óriási teret nyert a mechatronika, azaz a mechanika, elektronika, szabályozástechnika és a szoftverek egysége.
20 évvel ezelőtt a fejlesztési költségek 80 %-a s mechanikai részekre esett, a szoftverekre a költségek kb. 5 %-átfordították. Időközben az arány változott, a szoftverre és a mechanikára a fejlesztési költség kb. 40 %-át fordítják. Az alkalmazók számára különösen fontos a rugalmasság, gazdaságosság és a megbízhatóság.
További fontos trend az Internet alkalmazása a csomagolási ágazatban. A szállítók az azonnali és a rövid határidőre való szállítás biztosítása érdekében nagy hangsúlyt helyeznek az Internet-technológiára és a B2B-online kommunikációra. A gyártók és a felhasználók is élnek a B2B lehetőségével az alapanyagok (papír, fém, műanyag, fa stb.), valamint a gépek, felszerelések, alkatrészek vásárlásakor. A vevők 80 %-a használja vásárlási döntéseinek előkészítéséhez az Internetet. Egyre több a nyitott és privát B2B-portál, amely direkt vagy indirekt kapcsolatban van a csomagolópiaccal.
Interpack 2002
Április végén rendezték Düsseldorfban a világ egyik legjelentősebb csomagolási szakkiálítását.