2001. december 11. 11:00

Az üzleti információfogyasztókra zúduló, már most is elviselhetetlen információtömeg a jövőben is éveként duplázódik. A gyorsuló növekedés mellett új tendencia, hogy a friss információk 90 százaléka digitális formában jelenik meg.

A hagyományos üzleti információforrások nem alkalmasak a vállalati portálok ellátására. A másodosztályú tartalomszolgáltatók vagy bezárnak, vagy betagozódnak a nagy nevek mögé. A megmaradó cégek kétféle stratégia közül választhatnak: Vagy primer forrásként közvetlenül látják el a portálokat tartalommal, vagy pedig a az olyan nagy, üzleti hírekre szakosodott hírügynökségek szállítóivá válnak, mint a OneSource Information Services vagy a LexisNexis.

A piac bekövetkező szűkülésére a média cégek többféleképpen reagálhatnak:

  • Az üzleti média nagy szereplői beléphetnek a tartalomgyűjtők (hírügynökségek) közé. Ezek a szolgáltatók azzal, hogy a portálok számára egységesítik a különböző forrásokból származó tartalmakat a jövőben egyre fontosabb szerephez jutnak.


  • A nagyon különleges témára szakosodott tartalomszolgáltatóknak jó esélye van átmenteni magukat az új piaci körülmények közé is. A tartalomgyűjtők (aggregation services) nem képesek lefedni a kisebb, speciális területeket.


  • A nagy nevek, mint a Financial Times, vagy a Business Week továbbra is kiemelkednek az információtömegből. A portálokat ellátó tartalomgyűjtők homogenizált információitól élesen elkülönül ezeknek a minőségi információforrásoknak nagy tekintélyű szerkesztőségek által hitelesített anyaga. Az előfizetők csökkenésével ugyanakkor ezek a hírforrások is kénytelenek lesznek megtalálni saját útjukat a vállalati portálok felé.