3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Míg a nagy műszaki áruházláncok, így a Media Markt, az Electro World és a Saturn is alacsony árakkal csábítja a vevőket, az elektronikai cikkek piacán felbukkant egy "fehér holló" is, az Elektro Pont, amely elsősorban magasan képzett munkatársaival és színvonalas szolgáltatásokkal akar hódítani.

A nemrég Budapesten is megjelenő, a Media Markttal közös érdekeltséghez tartozó Saturn hálózat is alacsony árakkal szeretne piacot szerezni magának. A Saturn cégcsoport nemzetközi szinten 141 áruházzal rendelkezik, amelyek 2003-ban 1,9 milliárd eurós forgalmat bonyolítottak le.

Bár pontos adat nincs arról, hogy pontosan mekkora részesedésük van a piacon, de a műszaki cikkek forgalmazásában a hipermarketek is egyre nagyobb szerepet játszanak. Az elsősorban alacsony áraikért keresett Metro áruházak például többszáz négyzetméteren kínálják az elektronikai cikkeket.

Tokai Zsolt szóvivőtől az mfor.hu megtudta, hogy a Metro áruházakban nincs specializáció, minden műszaki termék megkapható a háztartási és szórakoztató elektronikai ipar teréről egyaránt.

"Egyensúlyt igyekszünk fenntartani a márkás termékek és az olcsóbb, de ugyancsak megfelelő minőségű műszaki cikkek között. Az olcsó tévékészülékek még mindig nagyon népszerűek, de a viszonylag drága plazma tévék és az irodatechikai eszközök közül a felhasználóbarát, márkás LCD monitorok iránt is nő az érdeklődés."

Az elektronikai piac telített

Magyarországon nincsenek már "hiánypiacok", így a műszaki áruházak területe is teljes mértékben lefedett, nyilatkozta a Menedzsment Fórum kérdésére Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség elnöke. Azonban - mint bármelyik ágazatban - azok a cégek, amelyek képesek vásárlóerőt elhódítani a versenytársaktól, eséllyel küzdhetnek.

A műszaki cikkek terén a nagyobb cégek előnye az, hogy kiterjedtebb alapterületű üzletekben szélesebb körű választékot kedvezőbb árakon tudnak kínálni. Az ágazat "nagy halaival" a versenyt az új szereplők, mint például az Elektro Pont akkor tudja Vámos szerint felvenni, ha megfelelő nagyságrendű anyagi és tudásbeli tőkeerővel rendelkezik.

"Sokat lendíthet az esélyeken a külföldi partnerség, a társulásból származó know how-beli, illetve anyagi támogatás" - tette hozzá.

Kétszáz üzletet szeretnének

Az Elektro Pont stratégiája az, hogy "step by step", azaz lépésről lépésre terjeszti ki az országban hálózatát: nem várja el a vásárlóktól, hogy azok a nagy komplexumokban keressék fel üzleteiket, ehelyett az elektronikai cikkeket - Mohamed megy a hegyhez taktikát alkalmazva - a vásárlók közelében értékesíti.

Az Elektro Pont leginkább az előbbiekre építve akar előnybe kerülni vetélytársaival szemben. A cég továbbá magasan képzett szakmai gárdát és színvonalas tanácsadást ígér vevőinek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!