3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg a nagy műszaki áruházláncok, így a Media Markt, az Electro World és a Saturn is alacsony árakkal csábítja a vevőket, az elektronikai cikkek piacán felbukkant egy "fehér holló" is, az Elektro Pont, amely elsősorban magasan képzett munkatársaival és színvonalas szolgáltatásokkal akar hódítani.

A nemrég Budapesten is megjelenő, a Media Markttal közös érdekeltséghez tartozó Saturn hálózat is alacsony árakkal szeretne piacot szerezni magának. A Saturn cégcsoport nemzetközi szinten 141 áruházzal rendelkezik, amelyek 2003-ban 1,9 milliárd eurós forgalmat bonyolítottak le.

Bár pontos adat nincs arról, hogy pontosan mekkora részesedésük van a piacon, de a műszaki cikkek forgalmazásában a hipermarketek is egyre nagyobb szerepet játszanak. Az elsősorban alacsony áraikért keresett Metro áruházak például többszáz négyzetméteren kínálják az elektronikai cikkeket.

Tokai Zsolt szóvivőtől az mfor.hu megtudta, hogy a Metro áruházakban nincs specializáció, minden műszaki termék megkapható a háztartási és szórakoztató elektronikai ipar teréről egyaránt.

"Egyensúlyt igyekszünk fenntartani a márkás termékek és az olcsóbb, de ugyancsak megfelelő minőségű műszaki cikkek között. Az olcsó tévékészülékek még mindig nagyon népszerűek, de a viszonylag drága plazma tévék és az irodatechikai eszközök közül a felhasználóbarát, márkás LCD monitorok iránt is nő az érdeklődés."

Az elektronikai piac telített

Magyarországon nincsenek már "hiánypiacok", így a műszaki áruházak területe is teljes mértékben lefedett, nyilatkozta a Menedzsment Fórum kérdésére Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség elnöke. Azonban - mint bármelyik ágazatban - azok a cégek, amelyek képesek vásárlóerőt elhódítani a versenytársaktól, eséllyel küzdhetnek.

A műszaki cikkek terén a nagyobb cégek előnye az, hogy kiterjedtebb alapterületű üzletekben szélesebb körű választékot kedvezőbb árakon tudnak kínálni. Az ágazat "nagy halaival" a versenyt az új szereplők, mint például az Elektro Pont akkor tudja Vámos szerint felvenni, ha megfelelő nagyságrendű anyagi és tudásbeli tőkeerővel rendelkezik.

"Sokat lendíthet az esélyeken a külföldi partnerség, a társulásból származó know how-beli, illetve anyagi támogatás" - tette hozzá.

Kétszáz üzletet szeretnének

Az Elektro Pont stratégiája az, hogy "step by step", azaz lépésről lépésre terjeszti ki az országban hálózatát: nem várja el a vásárlóktól, hogy azok a nagy komplexumokban keressék fel üzleteiket, ehelyett az elektronikai cikkeket - Mohamed megy a hegyhez taktikát alkalmazva - a vásárlók közelében értékesíti.

Az Elektro Pont leginkább az előbbiekre építve akar előnybe kerülni vetélytársaival szemben. A cég továbbá magasan képzett szakmai gárdát és színvonalas tanácsadást ígér vevőinek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!