2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hagyományos kereskedelem egyre inkább veszít vonzerejéből és a hipermarketek, bevásárlóközpontok térnyerése érzékelhető a fogyasztási szokásokban - derül ki a McCann-Erickson Budapest reklámügynökség legutóbbi, a vásárlási trendekről készített felméréséből.

Horváth Zsófia kutatásvezető elmondta: a reklámügynökség nem reprezentatív felmérését fogyasztói beszélgetésekből, médiafigyelésből, szakértői interjúkból állították össze. A felmérés célcsoportja a 13-23 éves személyiségépítő, a 25-35 éves diplomás karrierépítő, a gyermeket nevelő családépítő, illetve a középkorosztály vége felé járó korcsoport volt.

A piaci trendek között említette a kutatásvezető, hogy a hipermarketekben a vásárlási intenzitás átlagon felüli, azaz több mindent vásárolnak itt, mint más üzlettípusokban.

A felmérésből kitűnik, hogy a növekvő jövedelem mellett a fogyasztói hajlandóság nagyobb, mint a megtakarítási. A fogyasztói trendek között egyre inkább jellemző a nagybevásárlás, a kisebb bevásárlás a romlandó áruk esetében tapasztalható. A fogyasztók igénylik a vasárnapi nyitva tartást és a munkarend miatt sokan késő estére halasztják a bevásárlást.

A csoportos beszélgetésekből kiderült, hogy a budapesti középosztály úgy érzi, nem elég módos ahhoz, hogy a plázákban vásároljon.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a fogyasztók nem mindig tudják elkülöníteni a különböző üzletegységek fogalmát és keveredik a hipermarket a bevásárlóközpont, illetve az áruház kifejezés. Jellemző, hogy a fogyasztók rendkívül árérzékenyek és igényesek a kiszolgálás és a vásárlás hangulatára.

A hipermarketek estében sokan előre kinézik az akciókat a reklámújságból és akár három-négy hipermarketet is felkeresnek, kizárólag az akciós termékek miatt. Sokan használják a tömegközlekedést is a hipermarketekhez való eljutásra, függetlenül attól, hogy ezeket többnyire az autós bevásárlásokra építették.

A fogyasztók az olcsóságot és a szakértelmet igyekeznek kombinálni a nagyobb vásárlásoknál. A szakboltokba a garancia és a számla egyszerűbb megszerzése, illetve a szakértelem megléte miatt mennek többnyire, míg a hipermarketeknél az olcsóság a mérvadó. A bevásárlóközpontokat inkább a jómódú karrierépítők keresik fel, a többiek többnyire nézelődnek. A bevásárlóközpontba járókra jellemző a spontán vásárlás, illetve a vásárlás és a szórakozás összeolvadása.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!