[ajanlo=262][igazitas=left/]Nem sok változás történt az idei, ötvenedik alkalommal megjelentetett "Top 100 vezető hirdető" listáján. Az elmúlt fél évszázadban harmincadik alkalommal szerepel a General Motors Corp. (GM) és a Procter & Gamble (P&G) a dobogó két legmagasabb fokán. Az 1956-os első szám indulása óta - melyben az 1955 év adatai szerepeltek - mindössze egyetlen egy vállalatnak, a Philip Morrisnak sikerült megtörnie a két óriás egyeduralmát. A P&G jövőre valószínűleg ismét pályázhat az első helyre, miután felvásárolta a 41. helyen végzett Gillete Co.-t, olvasható az Advertising Age legfrissebb jelentésében.
Az első 100 helyen végzett vállalat együttesen 98,34 milliárd dollárt költött hirdetésre, ami 9,2 százalékos emelkedés, az egy évvel korábbi, 9 százalékos növekedéshez képest. Míg a GM 3.997 milliárdot, a P&G 3.920 milliárd dollárt áldozott reklámokra 2004 során. A vezető 100 részesedése a reklámtortából tavaly már elérte a 37,3 százalékot, s jelentősen átformálta az Egyesült Államok hirdetési arculatát az 1955-ös kezdetek óta. A legfontosabb ágazatok közül a pénzügyi szolgáltatások 18,5, a gyógyszerek 17,7, az internet és telekom szolgáltatók 14, míg az autógyártók 10,8 százalékkal növelték hirdetéseik számát az egy évvel korábbi adatokhoz képest.
Ha az 50 évvel korábbi eredményeket szemléljük a hirdetők között még egyáltalán nem találunk pénzügyi szolgáltatót, s mindössze egyetlen vállalat, az American Telephone & Telegraph Co. képviselte a telekom szektort. Nem sok vizet zavart a hét gyógyszerhirdető sem. Az ágazat reklámozási kedve mindössze az 1997-es törvényi módosítások után vett lendületet, és érte el 2004-re a 4,43 milliárd dollárt, minek jelentős részét a 100-ak adják.
Menedzsment Fórum
Ismét a General Motors a legnagyobb hirdető
Alig változtak 50 év alatt a legnagyobb reklámozók az Egyesült Államokban. Az Advertising Age ötvenedik jelentésének élén ismét egy autógyártó és az FMCG szektor jeles képviselője áll.