[ajanlo=291][igazitas=left/]A boltok ugyan csak éjfélkor kezdik árusítani a legújabb kalandokat, néhány üzletben azonban már véletlenek folytán egy-egy példány olvasói kezekbe került. Míg a becsületesebbje visszaszolgáltatta, mások féltve őrzik a kincset, ami holnaptól milliókat repít a varázsvilágba. "Megjósoltam, hogy ez fog történni" - nyilatkozta Stephen Brown, az ulsteri egyetem marketing professzora, aki a Harry Potter márka varázslatos szárnyalásáról könyvet is írt. "Tudtam, hogy néhány könyv véletlenül kikerül a boltokból. De hogy adhatnak el valamit véletlenül?" A professzor ugyan berzenkedik, azt azonban elismeri, hogy minden a "tálaláson" múlik. Harry Potter sikere mögött több történet áll. A könyv, az író, a film és a kereskedők meséje mind-mind hozzájárul az érdeklődés ébren tartásához és a szárnyaló eladási statisztikákhoz.
Az újabb rész forgalomba hozatalával kapcsolatban vérmes reményeket dédelget az egyik legnagyobb könyvkereskedő, a brit Waterstone's. Az első nap eladott példányok számát a szigetországban 2, míg világszerte 10 millióra becsüli, míg a Tesco reményei szerint percenként 300 példányt fog eladni. "Ha egy földönkívüli belenézne az amerikai értékpapír- és tőzsdefelügyelet közelmúltbeli aktáiba, azt hihetné, hogy Harry Potter a Wall Street egyik vezető bankját irányítja" - kommentálta az eseményeket az amerikai Forbes magazin.
A világszerte 265 millió példányban és 200 országban eladott könyveknek, játékoknak és filmeknek köszönhetően a márka értéke jelenleg 1 milliárd dollár. A szerző, JK Rowling 1998 óta Nagy-Britannia vezető gyermekkönyv írója, s noha azt visszautasítják a könyvkiadók, hogy Rowling lenne az iparág megmentője, oroszlánszerepét senki sem vitatja. El kell ismerni, hogy a "Potter-áldás" a legjobbkor jött a folyamatosan túlélésért küzdő könyvipar számára, mely évente 6 százalékos emelkedésről számol be, többek között a varázslótanoncnak köszönhetően.
A kiadók még kételkednek abban, hogy megakadályozhatja bármi is a hatodik könyv szárnyalását. Vélekedésük szerint ha a történet ellaposodna, az csak a hetedik rész eladási adataiban éreztetné hatását. A kritikusok ugyan már az utóbbi két könyvet (Harry Potter és a Tűz Serlege, Harry Potter és a Phoenix Rendje) is hosszúnak találták, azok címe mégis meghozta a várva várt siker és a milliókat. Ugyan a hetedik rész későbbi megjelenése és a némi lemaradásban lévő filmváltozat az olvasói kíváncsiságot egy ideig még éberen tartja, a kiadók már lázasan keresik azt a figurát, mely néhány éven belül felváltja a kis varázslót.
Menedzsment Fórum
Ismét lendületben a Harry Potter-gépezet
Már csak néhány órát kell várniuk a kíváncsi olvasóknak, s újból felcsap a Harry Potter-láz. A könyv és a csecsebecsék garmadája a Potter-márkának már eddig is mintegy 1 milliárd dollárt érő népszerűséget hozott, s a történetnek még nincs vége.