Kedden a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) megsemmisítette a MÁV motorvonat-tender június 1-jén kihirdetett eredményét. A testület immár másodjára mondott nemet a MÁV-Stadler üzletre.
[ajanlo=182][igazitas=left/]A döntőbizottság az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint július 4-én született határozatukban megállapították, hogy az ajánlatkérő MÁV megsértette a közbeszerzésekről szóló törvény több bekezdését. Emiatt a bizottság megsemmisítette a vasúttársaság döntését, amely magában foglalta a nyertesre és a kérelmező Bombardier ajánlatának érvénytelenségére vonatkozó határozatot is.
A KDb az újabb ajánlatkérői eljárást lezáró döntés meghozatalát feltételhez kötötte. Eszerint a MÁV-nak lehetővé, illetve kötelezővé kell tennie, hogy a Bombardier - megfelelő határidő biztosítása mellett - a 365,56 euró/férőhely/év ajánlati árának kötöttsége mellett megadja a karbantartási költségre, a járműtisztítás kiszerelési költségre, és az egyéb költségekre vonatkozó rész-, illetve alszempontokra - a műszaki ajánlatban megadott műszaki tartalommal összhangban álló - valós árelemeit. A jogorvoslati kérelem ezt meghaladó részeit a döntőbizottság elutasította.
A döntőbizottság határozata ellen a Fővárosi Bírósághoz a felek keresetet nyújthatnak be a határozat közlésétől számított 15 napon belül, írja az MTI.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a MÁV első körben március 18-án a Stadlert hirdette ki az összesen 60 villamos motorvonat szállítására és karbantartására kiírt pályázat nyerteseként. A második helyen végzett Bombardier március 23-án jogorvoslati kérelmet nyújtott be a KDb-hez.
A testület március 24-én ideiglenes intézkedéssel tiltotta meg a MÁV-nak, hogy aláírja a Stadler-Ganz Transelektro konzorciummal a szerződést, május 2-án pedig megsemmisítette a vasúttársaság Stadlert győztesnek kikiáltó határozatát.
A MÁV - bár nem értett egyet a KDb elmarasztaló határozatával - elfogadta a döntést, és új ártárgyalásokba kezdett mindkét féllel. A vasúttársaság június elsején ismét a Stadlert hirdette ki győztesként, miután a Bombardiert kizárta.
Bombardier Talent | Stadler Flirt |
További képek | További képek |
A német-kanadai társaság június 2-án ismételten fellebbezést nyújtott be a KDb-hez, amely június 10-én a panasz érdemi elbírálásáig megtiltotta, hogy a MÁV szerződést kössön a Stadlerral. A testület szerint ugyanis lehetséges, hogy sérült a közbeszerzés tisztasága.
A KDb június 15-én tárgyalta a Bombardier jogorvoslati kérelmét; eredetileg július 14-ig kívánta meghozni döntését, de közölte, hogy korábban is ítéletet hirdethetnek.
Az eredeti tervek szerint az új vonatokat 2006 márciusától állítanák forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon.
Dunai Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. korábban az mfor.hu-nak elmondta: július eleji szerződéskötést feltételezve 80-90 százalék az esélye annak, hogy a korábban ígért márciusi időpontot tartani tudják.
A mostani döntés nyomán azonban gyakorlatilag biztossá vált, hogy ezt a határidőt nem lehet tartani. A tendergyőztes cégnek ugyanis hivatalosan a szerződés megkötése után 12 hónappal kell leszállítani az első két szerelvényt, és 24 hónapon belül mind a harmincat.
Mindez azt jelenti, hogy ingázók ezreinek kell majd 2006 tavaszánál is tovább várniuk a jelenleginél európaibb körülményekre.
Menedzsment Fórum