A világ egyik legnagyobb informatikai vállalata, az SAP Európában elsőként Budapesten hozta létre cloud (felhő alapú) támogatóközpontját, amely mintegy 6 ezer ügyfelet szolgál ki világszerte.
A technológia iránti növekvő érdeklődésnek köszönhetően hamarosan többszáz pozíció nyílhat meg a cégnél és a jelenlegi 80 fős létszám elérheti a 300-at is - derült ki azon a sajtóbejáráson, amelyet a cég a héten szervezett.
(Forrás: SAP)
Az SAP - amelynek hazai központja a Graphisoft Parkban van - megkezdte egy új irodaház felépítését is, amely 2016 végétől további 5500 négyzetméteres területet biztosít majd a cég növekedésének. Ezzel együtt összesen 13 500 négyzetméter áll a rendelkezésükre.
Az SAP cloud-központjában az ügyfelek személyügyi adminisztrációját kezelik a felvételtől a teljesítménymenedzsmenten át az utánpótlás nevelésig a hét minden napján, 24 órában. Az egység 3 milliárd forintos beruházással épült fel, amelyet kizárólag önerőből finanszírozták.
Ablonczy Balázs, a SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a cég 10 százalékkal magasabb, 19,7 milliárd forint árbevételt ért el 2014-ben, idén legalább 6 százalékos növekedést terveznek. Az eddigi adatok alapján az árbevétel meghaladhatja majd a 21 milliárd forintot 2015-ben. Az árbevétel 60 százaléka a magyar piacról származik, 40 százaléka exportbevétel.
A magyar vállalati körből tavaly 100 új ügyfelet szereztek, így mára közel 1400 magyar cég használja a cég üzleti szoftver-megoldásait. Ezzel az üzleti szoftverpiacon tartják a 40 százalék fölötti piaci részesedésüket.
Az ügyvezető kitért arra is, hogy a központi közigazgatás részesedése az árbevételből folyamatosan nő, jelenleg 15 százalékos. A cég rendszermegoldásait használja egyebek mellett Magyar Közút Zrt., a MÁV, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt., az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt., és az állami követeléskezelő, a MARK Zrt.
mfor.hu