A tavalyi év slágerének a nemzetközi online hirdetési szektorban a keresőmarketing bizonyult, az Egyesült Államokban az internetes hirdetési kiadások 40 százalékát a kulcsszavas keresésekre fordított összeg tette ki. Magyarországon a teljes internetes reklámköltés körülbelül öt százalékát, mintegy 190 millió forintot fordítanak keresőmarketingre, ez az arány azonban a jövőben várhatóan növekedni fog.
[ajanlo=192][igazitas=left/]Az Origo Network által értékesített Vizsla keresőnél például 20 forintba kerül az első helyen megjelenített találat, de léteznek olyan keresők is, ahol csak akkor kell fizetni, ha a felhasználó rá is klikkel a hirdetésre. Így az eredmények minden más csatornánál jobban mérhetőek, mivel követhető, melyik hirdetésre, melyik keresőben, milyen kulcsszó esetében hányszor klikkeltek.
A cseh és szlovák érdekeltségű Etarget egy éve van jelen a magyar piacon, keresőrendszerével az idén több mint 33 millió keresést szolgált ki és 4,2 millió linket jelenített meg. A tapasztalatok és az elemzések szerint a magyar piac kész a célzott reklám használatára, ezért az elkövetkezendő időszakban intenzív terjeszkedési stratégiát alkalmaznak majd.
A keresőmarketing hatékonyságát bizonyítja, hogy a potenciális vásárlók meddőszórás nélkül és alacsony ráfordítással érhetőek el, mivel aktívan keresik az információt. A magyar piacon túlnyomórészt a kis- és középvállalkozások használják, nagyvállalati körben egyelőre korlátozottan fordul elő, írja a Napi Gazdaság.
Itthon is egyre népszerűbb a keresőmarketing
A nemzetközi és magyar online hirdetési piacon is egyre népszerűbb a keresőmarketing. Az eszközt elsősorban az alacsony költségek, a mérhetőség és a kitűnő célzási lehetőségek miatt alkalmazzák, írja a Napi Gazdaság.