2p

A diszkontpiacon a hard diszkontok előretörése várható mind Magyarországon, mint Európában. Ezek a boltok szűk termékválasztékot kínálnak meghökkentően alacsony áron, számol be a Napi Gazdaság.

A diszkontpiacon várhatóan a hard diszkontok szerepe nő majd mind hazánkban, mind Európában. Ezek a boltok rendkívül szűk (900-1500 termékből álló) választékot kínálnak igen alacsony áron. Az AC Nielsen szerint a következő években minden héten öt új Aldi- és hat Liedl-bolt nyílik majd a közösség piacán.

Magyarországon jelenleg 387 diszkontüzlet működik, szemben az öt évvel ezelőtti 299-cel. Az üzleteket négy lánc, a Plus, a Penny, a Profi és a Lidl adja, de nem kizárt, hogy a jövőben újabb hálózatok jelennek meg. A látványos növekedés mögött a vásárlási szokások változása, az árérzékenység és a diszkontüzletek mind nagyobb elfogadottsága áll. Az uniós tagállamok közül most Magyarországot sorolják az elemzők a legjobb kereskedelmi befektetések közé.

Ennek ellenére a fogyasztási cikkek napi forgalma hazánkban jelenleg csak 13,2 százalékra tehető, szemben a nyugat-európai országok 15-16 százalékos átlagával - bár Németországban a diszkontok piaci szerepe meghaladja a 38 százalékot. A németeknél 9600 főre jut egy diszkontüzlet, vagyis a lakosság számához képest háromszor annyi ilyen bolt működik, mint Magyarországon, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!