A diszkontpiacon várhatóan a hard diszkontok szerepe nő majd mind hazánkban, mind Európában. Ezek a boltok rendkívül szűk (900-1500 termékből álló) választékot kínálnak igen alacsony áron. Az AC Nielsen szerint a következő években minden héten öt új Aldi- és hat Liedl-bolt nyílik majd a közösség piacán.
Magyarországon jelenleg 387 diszkontüzlet működik, szemben az öt évvel ezelőtti 299-cel. Az üzleteket négy lánc, a Plus, a Penny, a Profi és a Lidl adja, de nem kizárt, hogy a jövőben újabb hálózatok jelennek meg. A látványos növekedés mögött a vásárlási szokások változása, az árérzékenység és a diszkontüzletek mind nagyobb elfogadottsága áll. Az uniós tagállamok közül most Magyarországot sorolják az elemzők a legjobb kereskedelmi befektetések közé.
Ennek ellenére a fogyasztási cikkek napi forgalma hazánkban jelenleg csak 13,2 százalékra tehető, szemben a nyugat-európai országok 15-16 százalékos átlagával - bár Németországban a diszkontok piaci szerepe meghaladja a 38 százalékot. A németeknél 9600 főre jut egy diszkontüzlet, vagyis a lakosság számához képest háromszor annyi ilyen bolt működik, mint Magyarországon, írja a Napi Gazdaság.
Itthon is előretörhetnek a hard diszkontok
A diszkontpiacon a hard diszkontok előretörése várható mind Magyarországon, mint Európában. Ezek a boltok szűk termékválasztékot kínálnak meghökkentően alacsony áron, számol be a Napi Gazdaság.