Jelenleg Európában száz outlet működik 1,625 millió négyzetméter összterülettel. Magyarországon tavaly év végén jelentek meg az első outletek, amelyek - úgy tűnik - megnyerték a hazai vásárlókat.
[ajanlo=206][igazitas=left/]Az európai országok között továbbra is Nagy-Britannia áll az élen, ahol 556 396 négyzetméter összterülettel mintegy 38 gyári kiárusítóhely, azaz outlet működik. A második helyen Franciaország áll 15 ilyen létesítménnyel. Ugyanakkor az outletek száma a legjobban Lengyelországban nő: a mostani kettő mellé 2008-ig várhatóan nyolc további épül.
Az outlet ideális megoldás a multiknak globális feleslegük értékesítésére, a piac érettségének köszönhetően pedig már Magyarországon is megengedhetik maguknak saját üzlet nyitását. A nemzetközi cégek az egyes országok becsült árufelvételi képessége alapján előrendelésre dolgoznak, Magyarországon általában nincs is raktáruk. A nagy világmárkák képviselői a feleslegessé vált kifutó modelljeiket sokszor 30-70 százalékos árengedménnyel értékesítik az outletben bérelt üzletekben.
Mint arról a Menedzsment Fórum beszámolt, tavaly november-december folyamán Magyarországon is megnyílt az első két outlet: a Premiere Outlet Center 13 ezer négyzetméter eladótérrel Biatorbágyon, és a 16 500 négyzetméteres GL Outlet Törökbálinton.
A magyarországi üzletekben a leértékelt ruházati termékek címkéjén az eurós áraknak megfelelő forintösszeg található, minimális árkülönbségek az árfolyamváltozásokból adódnak. A Menedzsment Fórum korábbi körképe szerint mindössze az elegáns férfidivatot kedvelőknek érdemes a határ túloldalára zarándokolni, ott ugyanis egyes márkás ingek (Mexx, Matinique, Olymp) akciósan már 2-4 ezer forintnak megfelelő euróért kaphatóak, míg itthon némileg magasabb az árfekvés.
A Biatorbágyon működő outlet központ 46 üzletéből 42-t már kiadtak. Az üzletek mérete 90 és 900 négyzetméter között szóródik, a bérlők 20-25 eurót fizetnek havonta négyzetméterenként bérleti díjként - szemben a bevásásárlőközpontok 50-60, sőt 100 eurós díjával. Rövidesen megkezdik a Premier Outlet Center bővítését: az első szakaszban 5 ezer, majd további 8 ezer négyzetméternyi területen építenek a 25 millió eurós outlet központ mellé.
Menedzsment Fórum
Itthon is népszerűek az olcsó outletek
Jelenleg Európában száz outlet működik 1,625 millió négyzetméter összterülettel. Magyarországon tavaly év végén jelentek meg az első outletek, amelyek - úgy tűnik - megnyerték a hazai vásárlókat.