2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jövőben nagyobb felelősséget kell vállalniuk az élelmiszer-ipari vállalatoknak az elhízás problémájával kapcsolatban, ugyanakkor az iparág szereplőit támadó civil szervezeteknek is fel kell ismerniük, hogy a médiának szóló akcióikkal csak visszahúzódásra kényszerítik a gyorsétterem-láncokat, idézi a Weber Shandwick elemzését a Napi Gazdaság.

Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában a felelősséget először a gyártókra hárították, ez azonban nem célravezető, mivel a probléma sokkal összetettebb annál, minthogy a fogyasztott étel mennyi kalóriát tartalmaz. Az ügy egyik megoldása lehetne egy uniós szabályozórendszer, mely a tagállamokban kötelezővé tenné a gyártóknak a felelősségteljesebb termékcímkézést. Például csak akkor lehetne egészségesként feltüntetni egy terméket, ha az tudományosan alátámasztható.

Az Élelmiszerfeldolgozók Országos Szövetségének képviselője szerint a jövőben Magyarországon is várható, hogy az élelmiszer-ipari vállalatok felülvizsgálják termékpalettájukat és az igényeknek megfelelően átalakítják azt. Marketing-kommunikációs szempontból akár jól is járhatnak az élelmiszer-ipari cégek, hiszen az egészségesebb táplálkozás iránt megugró igény segíthet a nagyobb haszonnal értékesíthető, 'alakkímélő' élelmiszerek eladásában, derül ki a Napi Gazdaság cikkéből.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!