[ajanlo=1175][igazitas=right/]A távol-keleti kapcsolatok erősítése nem véletlen, hiszen a japán mérnökök immár a légiiparban is kamatoztatják tudásukat. A közelmúltban jelentették be, hogy a légi közlekedés forradalmasítását akarják elérni egy új szuperszonikus utasszállító repülőgép kifejlesztésével. Az általuk létrehozandó gép kétszer akkora távolságot tud megtenni és háromszor annyi utast tud szállítani, mint a forgalomból nemrég kivont Concorde.
Japánban tett látogatása során az Airbus vezetője annak a véleményének adott hangot, hogy pusztán csak az európai iparra támaszkodva az általa vezetett társaság nem tud tartósan növekedni, ezért hosszútávon új partnereket kell keresni. A választás során persze az sem mellékes szempont, hogy az Airbus piaci résszedése Japánban mindössze 4 százalékos, szemben a világszerte elért 50 százalékkal, amit Humbert "érthetetlennek" nevezett - számolt be az MTI.
Az elnök termelési és technológiai fejlesztési együttműködésre is gondol. Az A350 jövőbeli repülőgép egyes egységeinek japán cégek általi gyártását tervezi, de adatokat erről nem közölt. Jelenleg az Airbus szóba jöhető japán partnerei, az iparág nagyágyúi (a Mitsubishi Heavy Industries, a Fuji Heavy Industries, a Kawasaki Heavy Industries) teljes kapacitásukkal a konkurens Boeing partnerei. A Boeing 787-es 35 százalékát ezek a japán cégek állítják elő.