A japán kereskedelmi minisztérium tegnap közleményben tudatta: japán, illetve francia vállalatok évente mintegy 1,5 milliárd eurót kívánnak fordítani ez irányú fejlesztésre az elkövetkező három évben. Az erről szóló szerződést már alá is írták a Le Bourgetben zajló légiipari seregszemlén, számol be a Der Spiegel.
[ajanlo=221][igazitas=left/]A tervek szerint a repülő a régi Concorde-nál háromszor több férőhellyel rendelkezik majd, és hat óra alatt teszi meg a Tokió-New York szakaszt. A fejlesztés során orvosolni próbálják az eredeti modellre jellemző problémákat, így a túl magas fogyasztást és a magas zajszintet. Időközben már teszteltek egy hajtóművet is, amellyel a gép elméletileg akár a hangsebesség ötszörösét is képes lesz elérni.
A fejlesztés során a francia fél saját, Concorde-dal kapcsolatos tapasztalatait is hasznosítani fogja. Ha minden a tervek szerint alakul, a gép 2015-ben debütálhat a légi forgalomban.
Mint ismert, az Air France és a British Airways által üzemeltetett Concorde 1969-ben szállt fel először, és a hangsebesség kétszeresével is képes volt repülni. Miután 2000. júliusában 113 ember meghalt egy Concorde katasztrófában, 2003 októberéig a típust teljes egészében kivonták a forgalomból.
Menedzsment Fórum
Japán segédlettel élesztenék újra a Concorde-ot
Franciaország azt tervezi, hogy 2015-re - Japánnal közösen - kifejleszti a legendás Concorde utódját. Mint ismert, az óriásgépet két évvel ezelőtt vonták ki a polgári légi közlekedésből.