2p

"Értékes tapasztalatokat szereztünk ahhoz a kezdeményezésünkhöz, hogy az Európai Bizottság készítsen az egyes ágazatokra kiterjedő hatástanulmányt a telefonos ügyfélszolgálatokról" – összegezte Herczog Edit szocialista EP-képviselő a péntek délután tartott közmeghallgatás eredményét.

A fogyasztóvédelmi szervezetek, a felügyeleti hatóságok, illetve a telefonos ügyfélszolgálatokat működtető egyes vállalatok részvételével tartott meghallgatáson egyetértés volt abban: további vizsgálat szükséges ahhoz, hogy kiderüljenek az egyes szektorokra jellemző ügyfélpanaszok, illetve a szolgáltatást igénybe vevők által érzékelt legfontosabb hiányosságok.

Ezért a résztvevők üdvözölték Herczog Edit kezdeményezését, amellyel európai szintre emelné a kérdést, és az egész kontinensre kiterjedő hatástanulmány elkészítésére, valamit telefonos ügyfélszolgálati charta kialakítására ösztönözné a Bizottságot és az Európai Parlamentet.

Egyetértettek a résztvevők abban is, hogy nemcsak az ügyfelek elégedettségét növelné, de a gyakran kifogásolt várakozási időt is csökkentené, ha maguk a fogyasztók is tájékozottabbak lennének a hívás kezdeményezésekor: tudnák, hogy mit lehet telefonon elintézni és mit nem, illetve ehhez milyen adatokra van szükségük.

Ezért Herczog Edit tájékoztató kampányok, illetve a fogyasztói tudatosságot növelő egyéb lépések együttes kialakítása érdekében szorosabb együttműködésre kérte a hatóságokat és az üzleti szektor képviselőit.

A fogyasztóvédelmi szervezetek képviselői azt is hiányolták, hogy gyakran kizárólag az üzleti szervezetekkel kapcsolatban esik szó telefonos ügyfélközpontokról. Felhívták a figyelmet arra, hogy az állami és önkormányzati hivatalok, közszolgáltatók körében gyerekcipőben jár a telefonos ügyfélszolgálatok működtetése, illetve a meglévő ügyfélközpontok esetében is – a vállalati szektorban már gyakran alkalmazott módon – meg kellene határozni a működés minőségi kritériumait.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!