A magyarországi egy főre jutó vásárlóerő Németországgal összevetve 3 százalékponttal javult az elmúlt négy évben a GfK Piackutató Intézet 38 országban végzett vizsgálata alapján. Az összesítés szerint, ha az egy főre jutó vásárlóerőt Németországban 100 százaléknak veszik, úgy ahhoz képest a magyar mutató a négy évvel ezelőtti 47-ről 50 százalékra nőtt. A GfK Piackutató Intézet nürnbergi központjában 38 európai ország vásárlóerő indexét számították ki oly módon, hogy az egy lakos által vásárlásra költhető pénzt összevetették az egyes országok háztartásainak költési szerkezetével, és a statisztikai bevásárló kosarába tartozó termékek áraival.
Javuló magyar vásárlóerő
A magyarországi egy főre jutó vásárlóerő Németországgal összevetve 3 százalékponttal javult az elmúlt négy évben - közölte a GfK Piackutató Intézet.