2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A pénzügyi szektor internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit térképezte fel szokásos negyedéves vállalati internethasználati szokásokat vizsgáló felmérése során a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft.

Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerz?déssel 2002. március 31.-én 165 ezer lakossági és 22 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. Ez 12% illetve 14%-os növekedést takar egy negyedév, valamint 230%-os és 310%-os növekedést egy év alatt.

Dinamikus növekedés elé nézünk?

Magyarországon az online internetes banki szolgáltatásokat 2001-ben a lakossági banki ügyfelek 3-4%-a használta, míg az európai átlag 18%. Európában Svédország vezeti a rangsort, a skandináv államban az internetes banki szolgáltatást igénybe vev? lakossági ügyfelek aránya 25%. A magyar bankok várakozása alapján 2002 végén ügyfeleik már több mint 6%-a fog a világhálón keresztül (is) tranzakciókat lebonyolítani.
2001. végén az összes magyarországi virtuális POS, azaz az internetes fizetést lehet?vé tev? keresked?i kártyaelfogadó száma kb. 200 volt. A bankok várakozása szerint 2002 végére ezen POS-ek száma megduplázódhat. 2001-ben becslésünk szerint 107 millió forint forgalom zajlott le a magyar internetes POS-eken, ami els?sorban a lakossági internetes kártyás vásárlásokat jelenti. Ez a forgalom 2002-ben 400 millió forint körül várható, ami összességében még mindig igen alacsony.

A kizárólag interneten keresztüli vásárlásra alkalmas, úgynevezett webkártyák száma 2001 végén 8-9 ezer lehetett. A várakozások szerint 2002 végéig a forgalomban lév? webkártyák száma megháromszorozódik.
Az értékpapícégek a korábbi megtorpanás és visszaesés után ismét optimisták lettek internetes ügyfeleik számának további alakulását illet?en. A felmérés szerint a 2002 els? negyedév végi 10 ezres ügyfélkör az év végéig akár 30%-kal is n?het.

A felmérés reprezentativitása a bankok esetében a mérlegf?összegek szerint 64%, a biztosítóknál az összes díjbevétel szerint 39%, az értékpapírcégeknél a visszaküldési arány szerint 12% volt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!