2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Földterületi kisajátítási viták miatt a korábbi tervekkel ellentétben nem ez év végén, hanem várhatóan csak 2004. novemberében ér Miskolcra az M 30-as autópálya - hangzott el egy miskolci szakmai konferencián.

Mind Borsod-Abaúj-Zemplén megye, mind pedig Miskolc sokat nyerhet az autópályával, ugyanakkor a térség gondjait nem oldja meg a sztráda közelsége - jelentette ki Miskolcon Tompa Sándor az Országgyűlés Idegenforgalmi Bizottságának alelnöke a miskolci rendezvényen. Elmondta: szükség lesz az állami szerepvállalásra is, hogy a halmozottan hátrányos helyzetben lévő észak-magyarországi régió kiláboljon a válságból.

Mint fogalmazott: bár statisztikai adatok bizonyítják, hogy az autópálya közelsége gazdasági fellendülést hoz, ugyanakkor az észak-magyarországi régió megyéi talpra állásához ez önmagában már kevés. Ebben a térségben a legmagasabb a munkanélküliség, a működő tőke itt a legkevesebb - mondta Tompa Sándor. Hangsúlyozta, hogy a kormány gazdaságpolitikájában kiemelt szerepe van a kistérségek fejlesztésének. Az autópálya közelsége pedig ezt elősegítheti.

Farkas László, az autópályát építő Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese elmondta: a késés nem az építőkön múlik, az autópálya nyomvonalában lévő földterületek kisajátítása körüli problémákra vezethető vissza. Sokáig nem sikerült megállapodásra jutni azokkal, akiknek földje az autópálya nyomvonalába esik. A gazdák kevesellték a beruházó által a földterületért felkínált pénzt, néhányuk kivételével azonban időközben sikerült megegyezni.

Az M30-as az ország egyik legdrágábban megépülő autópályája lesz, míg a tavaly átadott M3-as Füzesabony-Polgár közötti szakaszán egy kilométer hosszú sztrádaszakasz 1,1 milliárd forintba került, itt ez az összeg megközelíti a 2 milliárd forintot. A kivitelezők ezt a nehéz terepviszonyokkal magyarázzák, valamint azzal, hogy az út kétszer is keresztez vasútvonalat, így lényegesen több földmunkát kell végezni, valamint a Sajó fölé hidat kell építeni. Csak ez utóbbi másfél milliárd forintba kerül.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!