Mind Borsod-Abaúj-Zemplén megye, mind pedig Miskolc sokat nyerhet az autópályával, ugyanakkor a térség gondjait nem oldja meg a sztráda közelsége - jelentette ki Miskolcon Tompa Sándor az Országgyűlés Idegenforgalmi Bizottságának alelnöke a miskolci rendezvényen. Elmondta: szükség lesz az állami szerepvállalásra is, hogy a halmozottan hátrányos helyzetben lévő észak-magyarországi régió kiláboljon a válságból.
Mint fogalmazott: bár statisztikai adatok bizonyítják, hogy az autópálya közelsége gazdasági fellendülést hoz, ugyanakkor az észak-magyarországi régió megyéi talpra állásához ez önmagában már kevés. Ebben a térségben a legmagasabb a munkanélküliség, a működő tőke itt a legkevesebb - mondta Tompa Sándor. Hangsúlyozta, hogy a kormány gazdaságpolitikájában kiemelt szerepe van a kistérségek fejlesztésének. Az autópálya közelsége pedig ezt elősegítheti.
Farkas László, az autópályát építő Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese elmondta: a késés nem az építőkön múlik, az autópálya nyomvonalában lévő földterületek kisajátítása körüli problémákra vezethető vissza. Sokáig nem sikerült megállapodásra jutni azokkal, akiknek földje az autópálya nyomvonalába esik. A gazdák kevesellték a beruházó által a földterületért felkínált pénzt, néhányuk kivételével azonban időközben sikerült megegyezni.
Az M30-as az ország egyik legdrágábban megépülő autópályája lesz, míg a tavaly átadott M3-as Füzesabony-Polgár közötti szakaszán egy kilométer hosszú sztrádaszakasz 1,1 milliárd forintba került, itt ez az összeg megközelíti a 2 milliárd forintot. A kivitelezők ezt a nehéz terepviszonyokkal magyarázzák, valamint azzal, hogy az út kétszer is keresztez vasútvonalat, így lényegesen több földmunkát kell végezni, valamint a Sajó fölé hidat kell építeni. Csak ez utóbbi másfél milliárd forintba kerül.
Jelentősen csúszik az M3-as Miskolcra érése
Földterületi kisajátítási viták miatt a korábbi tervekkel ellentétben nem ez év végén, hanem várhatóan csak 2004. novemberében ér Miskolcra az M 30-as autópálya - hangzott el egy miskolci szakmai konferencián.