2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Airbus szerdai bejelentése szerint akár hat hónappal is halasztódhat óriásgépe, az A380-as szállítása a Singapore Airlinesnak, a Qantas, illetve az Emirates légitársaságoknak.

Az Airbus már korábban jelezte a késedelmet, de most a Qantas egyértelműen bejelentette, hogy hat hónappal későbbre, 2007 áprilisára tolódik az általa vásárolt A380-as leszállítása, és a Singapore Airlines is csak a jövő év negyedik negyedében jut hozzá az első megrendelt géphez, a 2006 közepén esedékes eredeti szállítási időpont helyett.

[ajanlo=194][igazitas=left/]A legnagyobb megrendelő, az Emirates - amely 43 gépet rendelt, több mint 12 milliárd dollárért - szintén késéssel, csak 2007 áprilisában kapja meg az első 12 gépből álló szállítmányt. Április végén indult első próbaútjára a világ ez idő szerint legnagyobb utasszállító repülőgépe, az Airbus A380-as. A franciaországi Toulouse repülőterén 70 ezren figyelték az első felszállást.

A gép 15 méterrel szélesebb, négy méterrel magasabb és két méterrel hosszabb, mint a Boeing 747-es Jumbo, amely négy évtizeden át volt a "bajnok". Az A380-as 555 utast szállíthat vegyes osztályokkal, a Jumbo 416-ot. Teljesen turistaosztállyal berendezve az A380-as kapacitása 853 utas, a Jumbóé 568. Az A380-as fogadására a legtöbb repülőtér még nem alkalmas. A brit BAA repülőtér-üzemeltető például 450 millió fontot szán a megfelelő berendezések kiépítésére.

Az A380-asra eddig 139 kötelező érvényű vásárlási ajánlat érkezett 13 vevőtől, és még további 15-re van nem kötelező ajánlat. A legnagyobb A380-as flotta, 43 géppel, a dubai Emirates légitársaságnál ígérkezik. Az A380-as 10,7 milliárd dollárnak megfelelő beruházási programja körülbelül 250 gép értékesítése után kezd megtérülni. A légitársaságok utaskilométerenként legalább 15 százalékos költség-megtakarítást remélnek az A380-astól a Boeing 747-400-ashoz képest. Az A380-as listaára 285 millió dollárnak felel meg, a Boeing 747-400-asé 210 millió dollár.

Az A380-as minden idők második legnagyobb repülőgépe. Az eddigi legnagyobb a hatmotoros orosz Antonov An-225 Mriya, amelyet még a volt Szovjetunió épített az egykor tervezett szovjet űrrepülőgép szállítására. Az Antonov gépéből azonban csak két példány készült. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Késhet a szuperjumbo forgalomba állítása
Halkan startolt a világ legnagyobb repülőgépe
Kicsinylik a világ legnagyobb repülőgépét

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!