A napi fogyasztási cikkek tavalyi forgalma 1.800 milliárd forintra tehető, ami 12 százalékkal haladja meg az előző évit a GfK Hungária adatai szerint: az intézet legfrissebb felmérése szerint a háztartások 2001-ben 16 százalékkal többet költöttek ilyen jellegű termékekre, mint 2000-ben.
A GfK 22 cikkcsoport - különböző élelmiszerek és kozmetikai cikkek - forgalmát külön is megvizsgálta. Ebből kiderül, hogy a háztartások édes kekszre a tavalyelőttinél 30 százalékkal, tisztítószerekre 22 százalékkal többet költöttek. Mennyiségben e cikkek forgalomnövekedése 13 illetve 10 százalékos volt. Az átlag körüli mértékben, 13-15 százalékkal emelkedett az az összeg, amit a háztartások sajtra, ásványvízre, fogkrémre, személyes higiéniai termékekre, mosogatószerekre fordítottak. Az ásványvíz és a fogkrém forgalma mennyiségben vizsgálva is 11 százalékos növekedést mutatott.
A GfK felmérése szerint 6-10 százalék közötti mértékben visszaesett a háztartások tej-, sör-, felvágott- és gyümölcslé- fogyasztása, és tésztából is 6 százalékkal kisebb mennyiséget vásároltak, mint az előző évben. A mennyiségbeli visszaesés ellenére a tejfogyasztás értékben 9 százalékkal nőtt. A felvágottak esetében 13, a tésztáknál 6 százalékos növekedést mértek. A sör- és a gyümölcslévásárlások viszont értékben is csökkentek az egy évvel korábbihoz viszonyítva, 2 illetve 3 százalékkal.
Jelentősen nőtt a napi fogyasztási cikkek forgalma
A napi fogyasztási cikkek tavalyi forgalma 1.800 milliárd forintra tehető, ami 12 százalékkal haladja meg az előző évit.