Sikeres évet tudhat maga mögött az Oracle. A májusban zárult pénzügyi év legjobb időszaka 2004 utolsó hónapjaiban volt. A cég az alkalmazás-értékesítés terén 75 százalékos növekedést ért el, mely egyrészt a nagyvállalatok, másrészt egyre inkább a kkv-k fejlesztéseinek is köszönhető. Az Oracle Hungary bevételének több mint fele partnerein keresztül folyt be, derült ki Füzes Péter, a cég ügyvezető-igazgatójának sajtótájékoztatójából.
[ajanlo=267][igazitas=left/]Az Oracle nemrég fejezte be a felvásárolt PeopleSoft vállalat intergrálását, így már mind az ötven magyar JD Edwards ügyfél és partner az Oracle-el áll kapcsolatban. A JD Edwardsot a PeopleSoft korábban megvásárolta, nevét Enterprise One-ra változtatta, de az Oracle felvásárlással a cég visszakapta régi nevét.
A vállalat másik húzó üzletága a tanácsadás volt, mely több mint 20 százalékos növekedést ért el. Azonban a piac általános stagnálását az EU-s források nem mozdították előre, mert a pályázatok átfutási ideje túl hosszú. A cég olyan ügyfeleket szerzett meg az idei pénzügyi évben, mint a Pannon GSM, a Credit Suisse Life & Pension Biztosító Rt., K&H, OTP és a Paksi Atomerőmű.
Az Oracle számára egyre nyilvánvalóbb, hogy termékeik iránt egyre növekvő kkv-s érdeklődés és igény biztos fejlődési talajt nyújt számukra. A vállalat az elkövetkező években az alkalmazások területén vár további növekedést. Az ágazatokat tekintve ezentúl is a pénzügyi szektor lesz a húzóágazat, ám a közigazgatásban is elmozdulás várható. Az EU-s támogatások ez évben eljutnak a kkv szektorhoz, mely kedvező hatással lesz az informatikai beruházási kedvre. A cég szerint a legfontosabb egy vállalat életben maradásához a méretgazdaságos fejlesztés.
Jelenleg több tízes nagyságrendű megrendelést tudhat magáénak a cég, mióta tavaly rendeztek egy termékbemutatók középvállalatok számára. A régióban az Oracle egyre erősebb piaci szereplő, Romániában, Lengyelországban, Oroszországban már a piacvezető német SAP céggel vált egyenrangúvá.
Tunyogi Henrik
Jó évet zárt az Oracle
Az Oracle az alkalmazás-értékesítés terén 75 százalékos növekedést ért el, bevételének több mint fele partnerein keresztül folyt be, derült ki Füzes Péter, a cég ügyvezető-igazgatójának sajtótájékoztatójából.