A közlemény szerint az értékben mért 10 százalékos növekedés alapján a háztartások által friss tejre kiadott összeg meghaladja a 60 milliárd forintot.
A napi fogyasztási cikkek forgalma 2002 első tíz hónapjában átlagosan 17 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest és elérte az 1.500 milliárd forintot. A tej és a tejtermékek növekedési mutatói azonban általában az átlag alatt maradnak.
Január-október között mennyiségben a sajt fogyasztása 8, a tejfölé 4, míg a gyümölcsjoghurté 11 százalékkal nőtt, az előző év hasonló időszakához képest.A GfK szerint a legnagyobb forgalmú tejtermék, a sajt piacának mérete éves szinten megközelíti a 30 milliárd forintot.
A tejföl-piac a legutóbbi évek csökkenése vagy stagnálása után január-októberben nem csak mennyiségben ért el érzékelhető növekedést, hanem értékben is. A háztartásokban az első tíz hónap alatt 9 százalékkal többet költöttek tejfölre, és 15 milliárd forint körüli éves piacméret várható.
A közlemény szerint újra dinamikusan fejlődik a gyümölcsjoghurt fogyasztása: mennyiségben 11, értékben 20 százalékos növekedést regisztráltak a GfK piackutatói az idén január-októberben.
Az intézet számításai szerint a gyümölcsjoghurt piacának egész éves mérete valószínűleg jóval meghaladja a 30 millió litert, értékben megközelíti a 15 milliárd forinthoz.
Jól fogytak idén a tejtermékek
A magyar háztartásokban 3 százalékkal több tejet vásároltak 2002 első tíz hónapjában, mint egy évvel korábban. Éves fogyasztásuk így megközelíti az 500 millió litert - derül ki a GfK Piackutató Intézet közleményéből. Az intézet adatai szerint nőtt a sajt, a tejföl és a gyümölcsjoghurt fogyasztása is.