"Minél magasabb az olajár, annál nagyobb a gazdaságos repülők iránti kereslet" - nyilatkozta Gustav Humbert, a francia Airbus nemrég kinevezett vezérigazgatója. "Arra kell ösztönöznünk a légitársaságokat, hogy újakra cseréljék elavult, 15-20 éves gépeiket" - tette hozzá.
Az Airbus A350 és a Boeing 787 közepes méretű, hosszú utakra tervezett típusok nagyban hozzájárultak a két rivális cég megrendeléseinek ugrásszerű növekedéséhez. Az amerikai társaság sikeresen hirdette 787-esét a takarékosság úttörőjeként: eddig 263 darabot rendeltek tőlük, s még több száz vétel várható. A franciáknak sincs azonban miért panaszkodniuk: az ő gépükre jelenleg 140 megrendelés van, ami az év végére 200-ra emelkedhet.
[ajanlo=538][igazitas=right/]Idén a Boeing éves megrendelések terén valószínűleg megelőzi majd az Airbust. A vállalatok saját közlése szerint az európai cégnek 417, míg az amerikainak összesen 629 gépre van megrendelése. Az Airbus vezérigazgatója ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy "ez még nem a világ vége."
Mint ismert, a világ két legjelentősebb repülőgépgyártó társasága között hosszabb ideje komoly feszültséget jelent a nekik juttatott támogatások mértéke. A vitában mind a Boeing, mind az Airbus úgy véli, a másik mögött álló kormányzatok túl nagy támogatást adnak saját repülőgépgyártó cégüknek, ami a verseny torzulásával jár- adta hírül korábban az mfor.hu.
Ezzel kapcsolatban Humbert az International Herald Tribune-nak adott interjújában elmondta, hogy jobban örülne egy közös megegyezésen alapuló megoldásnak, mint egy jogi eszközökkel kikényszerített megállapodásnak. Szerinte a pereskedés mindkét vállalatnak ártana. Hasonló véleményen vannak a Boeing illetékesei is, korábbi álláspontját azonban mindkét cég fenntartja: úgy vélik, a másik aránytalanul nagy támogatást kap az Egyesült Államok, illetve különböző EU-tagországok kormányaitól adókedvezmények és különféle adományok formájában.
Humbert elmondta továbbá, hogy az Airbus 1,76 milliárd dolláros úgynevezett indulási segélyt fog kérni az A350-es számára Nagy-Britanniától, Franciaországtól, Németországtól és Spanyolországtól.