2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egekig szökő olajár egyértelmű fenyegetést jelent a légitársaságok számára, a repülőgépgyártóknak azonban jó hír lehet, hiszen megnöveli az üzemanyag-takarékos gépek iránti keresletet. Ezt támasztják alá az Airbus és a Boeing eladási statisztikái is.

"Minél magasabb az olajár, annál nagyobb a gazdaságos repülők iránti kereslet" - nyilatkozta Gustav Humbert, a francia Airbus nemrég kinevezett vezérigazgatója. "Arra kell ösztönöznünk a légitársaságokat, hogy újakra cseréljék elavult, 15-20 éves gépeiket" - tette hozzá.

Az Airbus A350 és a Boeing 787 közepes méretű, hosszú utakra tervezett típusok nagyban hozzájárultak a két rivális cég megrendeléseinek ugrásszerű növekedéséhez. Az amerikai társaság sikeresen hirdette 787-esét a takarékosság úttörőjeként: eddig 263 darabot rendeltek tőlük, s még több száz vétel várható. A franciáknak sincs azonban miért panaszkodniuk: az ő gépükre jelenleg 140 megrendelés van, ami az év végére 200-ra emelkedhet.

[ajanlo=538][igazitas=right/]Idén a Boeing éves megrendelések terén valószínűleg megelőzi majd az Airbust. A vállalatok saját közlése szerint az európai cégnek 417, míg az amerikainak összesen 629 gépre van megrendelése. Az Airbus vezérigazgatója ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy "ez még nem a világ vége."

Mint ismert, a világ két legjelentősebb repülőgépgyártó társasága között hosszabb ideje komoly feszültséget jelent a nekik juttatott támogatások mértéke. A vitában mind a Boeing, mind az Airbus úgy véli, a másik mögött álló kormányzatok túl nagy támogatást adnak saját repülőgépgyártó cégüknek, ami a verseny torzulásával jár- adta hírül korábban az mfor.hu.

Ezzel kapcsolatban Humbert az International Herald Tribune-nak adott interjújában elmondta, hogy jobban örülne egy közös megegyezésen alapuló megoldásnak, mint egy jogi eszközökkel kikényszerített megállapodásnak. Szerinte a pereskedés mindkét vállalatnak ártana. Hasonló véleményen vannak a Boeing illetékesei is, korábbi álláspontját azonban mindkét cég fenntartja: úgy vélik, a másik aránytalanul nagy támogatást kap az Egyesült Államok, illetve különböző EU-tagországok kormányaitól adókedvezmények és különféle adományok formájában.

Humbert elmondta továbbá, hogy az Airbus 1,76 milliárd dolláros úgynevezett indulási segélyt fog kérni az A350-es számára Nagy-Britanniától, Franciaországtól, Németországtól és Spanyolországtól.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!