[ajanlo=218][igazitas=left/]Az adományozó vállalatok azonban leginkább olyan szervezeteknek juttattak pénzt, melyekben maguk is részesedéssel bírnak, nem pedig szociális csoportosulásoknak - áll a Giving USA Foundation tanulmányában.
Mindent összevetve a tavalyi évben az adományok összege az USA-ban elérte a 248,5 milliárd dollárt, ezzel rekordot állítva fel. Ez öt százalékos, az inflációval korrigálva pedig 2,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A 2000-es tőzsdei buborék kipukkanása óta ez az első év, hogy emelkedett az adományok összege. Az ezt követő gazdasági recesszió éveiben pedig lanyhult a jótékonykodási kedv.
A vallásos és oktatási szervezetek kapták a legtöbb pénzt, 88 milliárd és 34 milliárd dollárban részesültek az elmúlt esztendőben. A környezetvédelmi és állatvédő szervezetek 4,2 százalékos bevétel-növekedéssel, míg a művészeti és humán csoportok 3,9 százalékos emelkedés számolhattak. Az ételosztó és hajléktalan-szállókat működtető szervezeteknek szánt adományok azonban 1,1 százalékkal csökkentek.
Menedzsment Fórum
Jótékonyabbak lettek az amerikai cégek
Egy hétfőn megjelent tanulmány szerint az amerikaiak öt százalékkal többet jótékonykodtak 2004-ben mint egy évvel korábban.