A válaszadók teljes egyetértésben az idei évre 1,2-1,3 milliárdra prognosztizálták a.hazai reklámköltést az interneten. A 2003-ban a várakozások szerint ez a szám elérheti 1,8-2 milliárd forintot is. A válaszadók ötöde 5-10%, egyharmaduk 10-20%, míg ismét 20%-uk 20%-nál nagyobbra becsülte a CPC (cost per click) és a CPA (cost per acqvisition) alapú fizetési módszerek részesedést a megjelenéseknél, a bevételekből viszont 1-5%-ra becsülte mindenki, ami azt jelzi, hogy sok esetben a médiatulajdonos finanszírozza meg a hirdetőt.
Az elmúlt időszakban az internet adta lehetőségeket az FMCG szektor szereplői és az autóimportőrök használták ki a legjobban. A reklámeszközök területén drámai változásra senki sem számít, a pop-up, pop-under tovább hódít majd, de a direct mail és szponzorált tartalmak is fellendülőben vannak.
A kutatás eredménye azt mutatja, hogy még mindig lehet új, kreatív megoldásokra számítani, de valószínűsíthető, hogy azok is egy idő után standardizálódnak. Azon megrendelők, akik eddig is szabad kezet adtak kreativitásban az ügynökségeknek, idén is a rendhagyó, feltűnő formákat választják, de lesznek, akik továbbra is a maradnak a hagyományos megoldásoknál. Ha már reklám eszközökről beszélünk meg kell említeni az interstitial formát is, ami nagy valószínűséggel visszaszorul a piacról, mert a visszajelzések alapján túl agresszív megjelenési forma, és a médiafelületeknek nem érdekük, hogy a látogatókat ezzel elriasszák.
Új tartalmi szereplők megjelenése nem várható a jövőben, mert a médiatulajdonosok szerint piac elérte a korlátait. Esetleges új belépők lehetnek a szabadidő illetve a játék szegmensben. A még kihasználatlan hirdetési felületek azok a kis látogatószámú oldalak, amelyek nem alkalmasak kampány jellegű, megjelenés alapú reklámra, de kitűnőek image-építésre és állandó jelenlétet igénylő megjelenésre.
A Nemzeti Médiaanalízisben ősztől legalább két jelentős portál is helyt kap. Ettől az internet ,mint médium lassankénti öndefiniálódását várják, ami azt eredményezheti, hogy súlya a mostani marginális értékről hamarosan 3-5%-ra emelkedik az összes költésen belül és ebből minden piaci szereplő profitál majd.
Jövőre 2 milliárdos lehet az online reklámpiac
Az előző évekhez hasonlóan a red-stars.com Hungary Rt. ismét elkészítette a negyedévenként megjelenő úgynevezett jövőkép felmérését, amelyet az online médiatulajdonosok válaszai alapján állítanak össze.