3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jövő év során jogilag is egyesül a két magyarországi DHL-cég, az expressz szállításokkal foglalkozó DHL Express Magyarország Kft. és a közúti, légi és vízi szállítmányozásra, valamint logisztikai tevékenységre szakosodott DHL Nemzetközi és Logisztikai Kft. - mondta az MTI-nek Joseph Böröcz, a DHL Express Magyarország Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója.

A Magyarországon elsőként megjelent expressz logisztikai szolgáltató hazai érdekeltségei már közös szervezetben működnek s közös az ügyfélszolgálatuk is. A DHL Nemzetközi és Logisztikai Kft. a Danzas leányvállalataként volt jelen korábban Magyarországon, amikor azonban 2002-ben a Deutsche Post World Net 100 százalékos tulajdont szerzett a DHL-ben, eldöntötte, hogy DHL néven egyesíti a cégeket. A jogi fúzió Európa több országában már megtörtént.

A DHL Magyarország 2004-ben expressz szállításokból és közúti fuvarozásokból 17,9 milliárd forint árbevételt ért el, 2005-ben a tervek szerint 19,3 milliárd, 2006-ban 20,3 milliárd forint forgalmat realizálnak. 2004-ben összesen 1,3 millió szállítmányt továbbítottak, az idén a küldemények száma eléri az 1,4 milliót, 2006-ban pedig már a 2 millió darabot is meghaladhatja.

A DHL Magyarország egy éve lépett a nemzetközi fuvarozási piacra, az idén májusban pedig a belföldi fuvarozási piacra. "A belföldi fuvarozás területén igen nagy a verseny, míg a nemzetközi légi és a nemzetközi közúti fuvarozást tekintve Magyarországon négy vetélytárssal, a TNT-vel, az UPS-sel, a FedEx-el és a Magyar Postával kell számolnunk, addig a közúti piacon több száz cég tevékenykedik - mondta Joseph Böröcz.

Hozzátette ugyanakkor: látni kell, hogy a belföldi közúti szállítmányozási piac növekedési dinamikája érezhetően kisebb, mint a nemzetközi közúti vagy légi szállításoké. A cégek nemzetközi szállításai az EU-csatlakozást követően fokozottan megnövekedtek, így a szegmens akár 20 százalékkal is bővülhet évente.

Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a DHL augusztus végén megnyitotta első servicepontját Budapesten. A piacvezető expressz logisztikai cég új szolgáltatásával elsősorban a kis- és középvállalkozások, illetve a magánszemélyek speciális elvárásainak kíván megfelelni. Így a célcsoport számára könnyebbé, gyorsabbá és olcsóbbá válik az expressz csomagküldés és fogadás, derül ki a DHL sajtóközleményéből.

A számos európai országban már jól ismert servicepoint-hálózat első magyarországi egysége a budapesti Bank Centerben nyílt meg. A DHL tervei szerint az első lépést hamarosan újabbak is követik majd: az Office Depot-val együttműködésben üzemeltetett következő egység várhatóan néhány héten belül fogadhatja az érdeklődőket.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
A német posta megvette a brit Exelt
Ügyfélpontot nyitott Magyarországon a DHL
A DHL beszünteti internetes dohányáru-szállítását

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!